בואינג 737 4X-AGJ

פרטי המטוס:

דגם:727-30C

יצרן:בואינג, ארה”ב

מספר יצרן:19011

מספר גוף:387

טיסה ראשונה:23 במרץ 67

תולדות המטוס:

הוזמן בבואינג ע”י חברת התעופה הגרמנית לופטהאנזה וסופק לה בתצורה של 134 מושבים ב-31 במרץ 67 עם סימן הרישום הגרמני D-ABIA. המטוס כונה בחברה ” PFOEZHEIM”.

D-ABIA כפי שצולם בש”ת היתרו בלונדון 

לאחר שירות ארוך בקוי החברה נמכר לחברת ATASCO Leasing בדצמבר 78. הוחכר לחברת התעופה האירנית AIR SERVICE ואף קיבל סימן רישום EP-AMU  אך הוחזר באפריל 79. לאחר מכן הוחכר ללופטהאנזה בין 1 באפריל 79 ועד 31 באוקטובר 79. בתקופה זו נשא המטוס את סימן הרישום המקורי D-ABIA.לאחר מכן הופעל תחת סימן הרישום הבלגי OO-TJN והגרמני D-ABFK.

חברת  ATASCO שלחה את המטוס לתעשיה האוירית בישראל להסבה למטען, וסימן הרישום 4X-AGJ הוקצה לו בנובמבר 79 לצורך טיסות הניסוי. לאחר ההסבה שונה הדגם ל-727-30C  והמטוס  נמכר ב-17 בנובמבר 80 לחברת טראנסג’ט והופעל תחת סימן הרישום OO-ATJ , נמכר לחברת ג’ט איסט  וסימן הרישום שונה בארה”ב ל- N727JE.הוחכר לחברת המטענים DHL באוגוסט 87 , וביוני 89 , בעודו בהחכרה הועברה הבעלות לחברת EXPRESS ONE INTL.

OO-ATJ בשירות טראנסג’ט
(Pic source:Collection Skystef)
בשירות DHL

באוגוסט 90 שונה סימן הרישום ל-N701DH ונמכר ל-DHL  ב-1 באפריל 91.בתקופת הפעלתו בחברה עבר שינוי והורכבו לו כנפוני קצות כנף. יצא משירות ואוחסן בש”ת של טוסון באריזונה מ-19 בספטמבר 91, הבעלות עליו הועברה שוב לחברת AIR TRADING INTERNATIONAL  LLC ב-13 בספטמבר 04. בשנת 2006 נמכר לחברה הקולומביאנית  Cosmos Air Cargo Colombia והופעל שם תחת סימן הרישום HK-4407. נמכר לחברה האמריקאית  Air Linkers LLC  מאופה לוקה שבמדינת פלורידה. הועבר לארה”ב, שם הוקצה לו סימן הרישום N727NA ב-28 באוגוסט 14.ונגרט בשדה התעופה של אופה לוקה. סימן הרישום האמריקאי בוטל בתאריך 5 ביוני 15.

N701DH בנחיתהבשירות COSMOS

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה