פרטי המטוס:
דגם: 707-458
יצרן: בואינג, מפעל רנטון, ארה”ב
מספר יצרן: 18071
מספר קו ייצור: 216
מספר בלוק: 2021
מספר תחזוקה: LY0024
סלקל: AF-GH
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן בחברת בואינג בתאריך 25 במרץ 1960. חברת אל על רשמה אותו על שמה באגף התעופה האזרחית במשרד התחבורה ב-28.3.61 ואות הקריאה שהוקצה לו היה 4X-ATB. טקס הגלילה של המטוס היה ב-12.5.61 כשהוא מצוייד בסנפיר גדול מתחת לזנבו. טיסת הבכורה בוצעה בתאריך 3.6.61 ולמחרת סופק המטוס רשמית לאל על והועבר לשדה התעופה לוד. כשנקלט בחברה הוטס בקוי החברה ברחבי העולם. בשנת 1966, בעת השביתה הגדולה באל על המטוס קורקע, לקראת פרוץ מלחמת ששת הימים הופעל לפינוי האזרחים הזרים מהמדינה. ב-12 באפריל 70 חנך המטוס את הקו החדש של אל על לאדיס אבבה שבחבש.
מחבלים מהאירגון לשיחרור פלשתין חטפו ביום 6.9.70 ארבעה מטוסי נוסעים.מטוס של חברת סוויסאייר בטיסה מציריך לניו יורק, מטוס של TWA בטיסה מת”א לניו יורק דרך פרנקפורט, מטוס VC-10 של חברת פן אמריקן בטיסה מאמסטרדם לניו יורק דרך לונדון ואת מטוס ה-4X-ATB של אל על שהיה בטיסה LY219 מאמסטרדם לניו יורק. את שלושת המטוסים האחרים הצליחו המחבלים להנחית בש”ת קהיר בינלאומי ובשדה בזרקא שבירדן ופוצצו אותם.
בטיסת אל על, לאחר חצי שעה של טיסה מאמסטרדם, קמו שני המחבלים,לילה חאלד ופטריק ארגואלו ממקומם, נופפו באקדחים וברימון יד, ואיימו להרוג את אחת הדיילות אם לא תיפתח דלת תא הטייס. הקצין הראשון אריה עוז דחף את מוט ההיגוי בפתאומיות והכניס את המטוס לצלילה. המחבלים איבדו את שיווי משקלם ואז השתלטו עליהם, לא לפני שהספיקו לירות באחד הדיילים. המטוס הונחת נחיתת חירום בלונדון.
עוד אירועים חריגים שעברו על המטוס במהלך שירותו בחברת אל על הם היפגעות ע”י רכב שירות בש”ת קנדי בנובמבר 78, ושריפה שפרצה במטבח במהלך טיסה שעברה מעל הרי האלפים בדצמבר 76. המטוס הוצא משירות בשנת 79 לאחר שצבר 61,401 ש”ט. הוא אוחסן בנתב”ג ובשנת 1980 שופץ והוחזר לשירות. ב-11 ביולי 1983 טס בנתיב ת”א-מיאמי כדי לחנוך את הקו החדש מיאמי-מונטראל. 3 חודשים אח”כ הועבר בסיסו של המטוס ממונטראל למיאמי, ולאחר טיסתו האחרונה בקו זה הועבר לת”א דרך אמסטרדם ובריסל. הושכר לחברת התעופה דומינאייר מהרפובליקה הדומיניקנית מ-23.12.83 עד מרץ 84, ב-1 באפריל 1984 הוחכר לחברת ארקיע ושלושה ימים לאחר מכן כבר הוטס בקוי החברה לפרנקפורט וללונדון. את טיסתו האחרונה בארקיע ביצע ב-26.7.86 ולאחר שבוע הוחזר לאל על.
בתחילת חודש ספטמבר 1986 המטוס נרכש על-ידי חברת בואינג, כחלקי חילוף למטוסי התדלוק מדגם KC-135 של ח”א האמריקאי שהם למעשה מטוס דגם 707. נרשם בארה”ב כ-N32824 . בשנת 1987, לרגל חגיגות 750 שנה להקמת העיר ברלין, ולאחר הזמנת המטוס ה-200 של חברת התעופה לופטהאנזה בבואינג, הוחלט בבואינג להעניק את המטוס כמתנה למוזיאון התובלה והטכנולוגיה של ברלין.
מאחר וברלין היתה אז עוד בשליטת המעצמות, ב-9.10.86 שונה אות הקריאה ל- N130K והמטוס הוטס לברלין ע”י צוות אמריקאי ושם הוא נצבע בצבעי לופטהאנזה לשם תצוגה בשדה התעופה טגל. אנשי המוזיאון לא היו מרוצים מהמתנה הזו כיוון שהמטוס לא התאים לאוח התצוגה במוזיאון ולאחזקתו נדרש תקציב גדול. לבסוף נחתם הסכם בין המוזיאון לחברה המפעילה את שדה התעופה טגל ולבין חברת לופהאנזה ובו הוסכם כי השדה יקצה מקום נגיש לציבור בו יוצג המטוס ואילו לופטהאנזה תשלם את אחזקתו או את גריטתו במידה ויוחלט על כך.
אות הקריאה הישראלי בוטל בתאריך 20.11.86 .לאחר יומיים הוצב המטוס בתצוגה במוזיאון הטכנולוגיה בברלין כשהוא צבוע בצבעי חברת לופטהאנזה ונושא את אות הקריאה D-ABOC. הבעלות על המטוס הועברה לבסוף למוזיאון הטכנולוגיה של ברלין.
במשך השנים סבל המטוס מוונדליזם ומדרש סכום גדול לשיקומו. שלטונות שדה התעופה הזיזו אותו לתוך השדה כדי להגן עליו ולהשתמש בו לאימוני חילוץ וכיבוי. כיום משתמשים במטוס לאימוני חילוץ והצלה בלבד.