פרטי המטוס:
דגם: 707-331B
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 18985
מספר קו יצור: 496
מספר בלוק: 5120
מספר תחזוקה: TW0008
תולדות המטוס:
הוזמן ע”י חברת התעופה האמריקאית TW בתאריך 15.7.64. נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 26.4.66 וביצע את טיסת הבכורה בתאריך 18.5.66 כשהוא נושא את אות הקריאה N18709.
סופק ל-TWA בתאריך 13.5.66 ושם קיבל את מספרו בצי החברה 8709. את טיסת הבכורה בשירות החברה ביצע לאחר שבוע. החברה השתמשה במטוס לטיסות בין יבשתיות, ואף להטסת חיילים לויאטנם בשירות פיקוד התובלה של ח”א האמריקאי. ב-11 בינואר 82 הוצא משירות לאחר שצבר 47,556 שעות טיסה ו-12,522 מחזורי התעייפות, ואוחסן בשדה התעופה של קנזס סיטי.
חברת אל על רכה את המטוס ב-23.4.82 והוא נרשם במנהל התעופה האזרחית ע”ש אל על תחת אות קריאה 4X-ATD. הועבר מקנזס סיטי לנתב”ג דרך ניו יורק שלושה ימים אחר כך, וביצע את טיסתו הראשונה בשירות אל על ב-30 באפריל 82.
ב-12.9.82 קורקע בנתב”ג לאחר החלטת הממשלה להשבית את טיסות אל על עקב שביתת הדיילים של החברה. חזר לטיסות לאחר 3 חודשים. הוחכר לארקיע ב-1.4.85 ואת טיסתו הראשונה בשירות החברה בקו לפריס ביצע ב-21.4.85.
נרכש ע”י החברה האמריקאית Hartford Power Systems ב-26.1.89, וביצע את טיסתו האחרונה בשירות אל על בקו לרומא ב-29.1.89. המטוס קיבל אות קריאה אמריקאי N707HP , הוטס לבריסל ואוחסן שם.
חברת בואינג רכשה את המטוס כמקור לחלקי חילוף למטוסי התידלוק מדגם KC-135 מתוצרתה ב-8.2.89.המטוס הועבר לבסיס האחסנה והמיחזור דייויס מונת’ן של ח”א האמריקאי, כשהגיע לשם ב-29.8.89 אוחסן בשטח 22 בבסיס וקיבל את מספר המצאי CZ 166. לאחר שפורקו ממנו כל החלקים הניתנים לשימוש ונשאר רק הגוף, פורק לגרוטאות. סופו של המטוס הגיע כשבספריו רשומות 48,267 שעות טיסה.