פרטי המטוס:
דגם:707-321BA
יצרן:בואינג, ארה”ב
מספר יצרן:19277
מספר קו יצור:603
מספר בלוק:5027
מספר תחזוקה:PA0006
סלקל:GLEK

תולדות המטוס:
הוזמן ע”י חברת התעופה האמריקאית פאן-אמריקן בתאריך 21.1.66. נגלל במפעל רנטון של בואינג ב-8.6.67 וביצע את טיסת הבכורה מרנטון בתאריך 18.7.67 כשהוא נושא את אות הקריאה .N424PAנמסר לפאן אמריקן ב-27.7.67 וקיבל את הכינוי Jet Clipper Golden West. נכנס לטיסות בקוי החברה. ב-7.11.70 נקלע לסופת רענים קשה כשטס מאיי פאגו פאגו להונולולו.נוסע אחד נפצע. ב-12 ביוני 74 נשא את נשיא ארה”ב ניקסון,פקידי ממשל ועיתונאים לשיחות שלום במזרח התיכון.בנובמבר 75 הוחכר לחברת התעופה האינדונזית מרפטי.המטוס הופעל בצבעי פאן אמריקן ונשא את השם מרפטי על צד שמאל של הגוף בלבד. הוחזר לפאן אמריקן בינואר 76.

יצא משירות ונרכש ע”י חברת (Aircraft Trading And Services Co.) ATASCO בינואר 76 כשבספריו רשומות 33,943 ש”ט ו-10,217 מחזורי התעייפות. הוטס לנתב”ג.
באפריל 78 נרכש ע”י חברת התעופה האקוודורית אקווטוריאנה . קיבל את אות הקריאה HC-BFC ונשא את מספר הזנב הצבאי FAE 19277 ואת הכינוי Chimborazo.) המטוס נכנס לשירות בקוי החברה וביצע טיסות בשירות ח”א של אקוודור. בשנת 1988 , לאחר שהוחמרו התקנות למניעת רעש בשדות התעופה בעולם,עבר הסבה ולמנועיו הוספו משתיקי רעש (Hush Kits). דגם המטוס השתנה ל-707-321BA(Q).

חברת ארקיע שכרה את המטוס ב-19.2.92 . הפעילה אותו לטיסות בקוים לאירופה, בין היתר לפרנקפורט, גאטוויק, שטוטגארט ופאפוס כשהוא בצבעי אקווטוריאנה ונושא את אות הקריאה הישראלי 4X-ATF ללא לוגו. הוחזר בפברואר 93.
![]() | ![]() |
נוחת על מסלול 25R בש”ת פרנקפורט, אוגוסט 92 (Photo:Frank Duarte) | חונה בש”ת של שטוטגארט, אפריל 92 (Photo:JetPix) |
יצא משירות ב-17.2.93 ואוחסן בנתב”ג. הוצע למכירה כשבספריו רשומות 65,010 ש”ט ו-23,352 מחזורי התעייפות. בשנת 94 נרכש ע”י ATASCO ושימש כמקור לחלקי חילוף עבור מטוסים ששופצו במוסכי התעשיה האוירית בנתב”ג. לבסוף פורק.