פרטי המטוס:
דגם:707-323B
יצרן:בואינג,ארה”ב
מספר יצרן:20174
מספר קו יצור:808
מספר בלוק:5965
מספר תחזוקה:AA0043
תולדות המטוס:
הוזמן בבואינג ע”י חברת התעופה האמריקאית אמריקן איירליינס ונגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 9.4.69 כשהוא נושא את אות הקריאה שהוקצה לו ברשות התעופה הפדרלית- N8435.
המטוס המריא לטיסת הבכורה ב-13.5.69, תעודת כושר טיסה הוצאה ב-21.5.69 והמטוס עבר לבעלות בנק צ’ייס מנהטן שהחכיר אותו לאמריקן איירליינס יומיים לאחר מכן.
ב-20.3.81 הוחכר לחברת התעופה סאות’ פסיפיק איילנד איירווייז שבסיסה היה בהונולולו, ובהיותו בשירות החברה צבר עד ספטמבר 81 38,361 שעות טיסה, חנך את הקו הונולולו-אנקוראג’ (אלסקה) ב-16.12.82 ואת קו הונולולו-גואם-פלאו ב-7.10.83.
ב-1.11.83 הוחלף אות הקריאה של המטוס ל-N145SP ובתחילת פברואר 84 נרכש ע”י החברה מבנק צ’ייס מנהטן. ב-24.9.84, בעת טיסת שכר מאנקוראג’ בה הוביל 120 חיילי או”ם מפיג’י למזה”ת, ובהיותו מעל לקוטב הצפוני, סטה הטייס מהנתיב 50 מייל לתוך המרחב האוירי הסובייטי. למזלו, יירט אותו מטוס F-16 של ח”א הנורווגי והובילו לנחיתה בטוחה בקופנהגן.
ב-13.10.84 קורקע בהונולולו עקב הפרות רבות של תקנות רשות התעופה הפדרלית והוחזר לשירות לאחר תשעה ימים. ב-9.6.85 קורקע שם שוב ע”י רשות התעופה הפדרלית בגלל ויכוח שנוצר בנושא התקנת משתיקי רעש למנועים עם חברת קומטראן. ב-24.9.85 כבר צבר 47,675 שעות טיסה ו-16,922 מחזורי התעיפות.
הבעלות על המטוס הועברה לבנק של הוואי עקב חובות באוקטובר 85, והמטוס הוטס למראנה והוכנס לאחסנה.לאחר חודש נרכש ע”י חברת האחזקות Croix Holdings וזו החכירה אותו חזרה לסאות פסיפיק איילנד איירווייז. בשנת 1987 נרכש ע”י חברת קומטראן וזו הרכיבה למנועיו משתיקי רעש כשי שיענה על התקנות להפחתת רעש בשדות התעופה.
בשנת 1988 הוחכר לחברת התעופה פלורידה ווסט והוחזר לקומטראן ביולי אותה שנה. ניסיון שעשתה חברת התעופה הלבנונית מידל איסט איירליינס לרכוש את המטוס נכשל, ולבסוף הוא נרכש ע”י חברת ג’טראן באוגוסט 88. ג’טראן החכירה את המטוס לחברת ארקיע ב-14.12.89. המטוס נרשם בארץ תחת אות הקריאה 4X-ATG. באותה שנה הוחכר בחכירת משנה לחברת אל על.
את טיסתו האחרונה בשירות ארקיע ביצע המטוס מאילת לנתב”ג בתאריך 28.4.91 ולאחר מכן אוחסן בנתב”ג. הוחזר לג’טראן ב- 9.5.91. באותו יום נרכש ע”י חברת התעופה פלורידה ווסט והוטס מנתב”ג למיאמי. ביוני 91 נרכש ע”י חברת Aviation Consultants , נרשם מחדש תחת אות הקריאה N145SP ואוחסן בש”ת של מיאמי עד שנרכש ע”י דיוויד טוקוף (בעליה של חברת התעופה סיגרין איירליינס) ב-27.8.92.
המטוס הוטס לש”ת של אל פאסו ואוחסן שם. לאחר כחצי שנה השכיר טוקוף רשמית את המטוס לחברת התעופה שלו, אך המטוס נשאר באחסנה באל פאסו.המטוס צבר 52,527 שעות טיסה ו-18,383 מחזורי התעייפות. המטוס עמד באל פאסו במשך שנים כשחלקים מפורקים ממנו עד שפורק סופית לגרוטאות במרץ 2004.