פרטי המטוס:
דגם: 707-358C
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 20122
מספר קו יצור: 807
מספר בלוק: 8581
מספר תחזוקה: LY0024
סלקל: BEAD/BEAG
תולדות המטוס:
הוזמן ע”י אל על באוקטובר 1967. נרשם תחת אות הקריאה 4X-ATU ע”י בואינג ב-1.8.68.רישום זה הוחלף ל- 4X-ATX ב-9.1.69.נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 2.4.69 וביצע את טיסת הבכורה ב-6.5.69.
סופק לאל על ב-15.5.69 והועבר לשדה התעופה בלוד. את טיסת המטען הראשונה בשירות החברה ביצע בקו לניו יורק דרך פאריז ב-28.9.69.ב-29.8.71, לאחר המראה מש”ת של שאנון באירלנד בדרך לת”א, עלתה באש דלתו של אחד מתאי המטען. המטוס שב לשאנון, הנוסעים פונו והאש כובתה.
ב-29.5.76 נפגע אחד המנועים לאחר ש”בלע” ציפור. המטוס שב לנחיתה והמנוע הוחלף.ב-30.7.80 התלקחה אש לפני ההמראה מנתב”ג. האש כובתה אך למטוס נגרם נזק רציני. תוקן. באוגוסט 1981 הוחכר לחברת סן ד’אור עד 23.12.81, וב-12.9.82 קורקע בנתב”ג לאחר שממשלת ישראל השביתה את פעילות אל על לאחר שפרצה שביתת דיילים. המטוס חזר לפעילות ב-12.1.83.
עד יוני 1984 צבר 44,372 שעות טיסה. ב-12.10.86 הוחכר לחברת ארקיע וזו החכירה אותו באותה שנה לחברת ק.א.ל. הוחזר לארקיע וזו החזירה אותו לאל על ביום 5.1.87. באותו חודש הוסב לתצורת מטען והפך לדגם 707-358C. את טיסת המטען הראשונה ביצע ב-11 בינואר 1987 לאמסטרדם.
הוחכר שוב לארקיע ב-20.4.87, הוחזר ב-4.1.88 ובאותו יום הוטס לסנטה ברברה להתקנת משתיקי רעש למנועים, הסבה שהסתימה ב-12.2.88 ואז הוספה האות Q לדגם המטוס. הוחכר לארקיע מ-14.2.88 ועד ליולי 1994, וב-20 ביולי נמכר לתעשיה האוירית. באפריל 1995 נמכר לחברת (Automatic Tooling Systems (ATS ב-21.6.95 נמכר לחברת התעופה טרנסאייר קארגו מזאיר,סימונו שונה ל-9Q-CVG והועבר לש”ת של אוסטנד בבלגיה לצורך תחזוקה.
נמכר לחברת התעופה זאיר אקספרס ב-1.2.96 והועבר לקינשאסה. המטוס צבר עד אז 63,042 שעות טיסה. ב-23.10.96 ניזוק בנחיתה בקינשאסה תוקן והוחזר לשירות חודש אחר כך. שם החברה שונה לזאיר איירליינס בינואר 1997, ולקונגו איירליינס באותה שנה.בשנת 1997 גם נמכר לחברת הווה בורה איירווייז.
המטוס יצא משימוש בגלל שיתוך כבד שהתגלה בו ואוחסן בש”ת של קינשאסה. סה”כ שעות טיסה שצבר עד אז 65,471, ו-19,160 מחזורי התעייפות. בפברואר 1998 פורקו ממנו חלפים לתיקון מטוסים אחרים.