בואינג 707 4X-ATX

תולדותיו של מטוס נוסעים

פרטי המטוס:

דגם:
707-358C

יצרן: בואינג, ארה”ב

מספר יצרן: 20122

מספר קו יצור: 807

מספר בלוק: 8581

מספר תחזוקה: LY0024

סלקל: BEAD/BEAG

4X-ATX בש”ת דיסלדורף,אוגוסט 77 (Photo:K.Haafke)

תולדות המטוס:

הוזמן ע”י אל על באוקטובר 1967. נרשם תחת אות הקריאה 4X-ATU ע”י בואינג ב-1.8.68.רישום זה הוחלף ל- 4X-ATX ב-9.1.69.נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 2.4.69 וביצע את טיסת הבכורה ב-6.5.69.

סופק לאל על ב-15.5.69 והועבר לשדה התעופה בלוד. את טיסת המטען הראשונה בשירות החברה ביצע בקו לניו יורק דרך פאריז ב-28.9.69.ב-29.8.71, לאחר המראה מש”ת של שאנון באירלנד בדרך לת”א, עלתה באש דלתו של אחד מתאי המטען. המטוס שב לשאנון, הנוסעים פונו והאש כובתה.

מסיע בש”ת JFK בניו יורק,אפריל 70 (Photo:Bob Polaneczky)

ב-29.5.76 נפגע אחד המנועים לאחר ש”בלע” ציפור. המטוס שב לנחיתה והמנוע הוחלף.ב-30.7.80 התלקחה אש לפני ההמראה מנתב”ג. האש כובתה אך למטוס נגרם נזק רציני. תוקן. באוגוסט 1981 הוחכר לחברת סן ד’אור עד 23.12.81, וב-12.9.82 קורקע בנתב”ג לאחר שממשלת ישראל השביתה את פעילות אל על לאחר שפרצה שביתת דיילים. המטוס חזר לפעילות ב-12.1.83.

עד יוני 1984 צבר 44,372 שעות טיסה. ב-12.10.86 הוחכר לחברת ארקיע וזו החכירה אותו באותה שנה לחברת ק.א.ל. הוחזר לארקיע וזו החזירה אותו לאל על ביום 5.1.87. באותו חודש הוסב לתצורת מטען והפך לדגם 707-358C. את טיסת המטען הראשונה ביצע ב-11 בינואר 1987 לאמסטרדם.

הוחכר שוב לארקיע ב-20.4.87, הוחזר ב-4.1.88 ובאותו יום הוטס לסנטה ברברה להתקנת משתיקי רעש למנועים, הסבה שהסתימה ב-12.2.88 ואז הוספה האות Q לדגם המטוס. הוחכר לארקיע מ-14.2.88 ועד ליולי 1994, וב-20 ביולי נמכר לתעשיה האוירית. באפריל 1995  נמכר לחברת (Automatic Tooling Systems (ATS ב-21.6.95 נמכר לחברת התעופה טרנסאייר קארגו מזאיר,סימונו שונה ל-9Q-CVG והועבר לש”ת של אוסטנד בבלגיה לצורך תחזוקה.

בשירות ארקיע, מסיע בש”ת אורלי,ספטמבר 92 (Photo:Alain Durand)

נמכר לחברת התעופה זאיר אקספרס ב-1.2.96 והועבר לקינשאסה. המטוס צבר עד אז 63,042 שעות טיסה. ב-23.10.96 ניזוק בנחיתה בקינשאסה תוקן והוחזר לשירות חודש אחר כך. שם החברה שונה לזאיר איירליינס  בינואר 1997, ולקונגו איירליינס באותה שנה.בשנת 1997 גם נמכר לחברת הווה בורה איירווייז.

המטוס יצא משימוש בגלל שיתוך כבד שהתגלה בו ואוחסן בש”ת של קינשאסה. סה”כ שעות טיסה שצבר עד אז 65,471, ו-19,160 מחזורי התעייפות. בפברואר 1998 פורקו ממנו חלפים לתיקון מטוסים אחרים.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x