יצרן:בואינג, ארה”ב
מספר יצרן:20301
מספר קו יצור:835
מספר בלוק: 8582
מספר תחזוקה:LY0024
סלקל:BJCH/BEAG
תולדות המטוס:
הוזמן ע”י אל על באוקטובר 1968. נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 19.12.69. היה זה המטוס הראשון מדגם 707 שבו הורכבה מערכת ניווט אינרציאלית מדגם קרוסל 3 של בואינג. את טיסת הבכורה ביצע ב-20.1.70 כשהוא נושא את אות הקריאה הישראלי 4X-ATY. סופק לאל על והועבר ארצה דרך ש”ת הית’רו בלונדון בתאריך 28.1.70.
מטוס זה נשא את משלחת ישראל לשיחות השלום בקהיר ב-24.12.77. לשם כך נצבעה הכתובת “שלום” בעברית ובערבית על חרטומו, וכן הוצגו דגלי ישראל ומצרים על נושאי דגלים מיוחדים שהורכבו על חלונות תא הטייס.
במאי 1980 היה זה מטוס אל על הראשון שצוייד במערכת חישני אינפרא-אדום לגילוי טילי נ”מ. המערכת הותקנה בתעשיה האוירית.ב-31 ביולי 1980 פרצה אש באחורי המטוס טרם ההמראה. המטוס תוקן והוחזר לשירות.
ב-1.5.82 הושכר לחברת השכר הישראלית סן ד’אור ונצבע בצבעיה. הוחזר לאל על ב-7.7.86.אל על השתמשה בו מאז לטיסות מטען וב-25.12.87 הוסב חזרה לקונפיגורציית נוסעים.
מטוס המטען 4X-ATY מסיע בש”ת סחיפול באמסטרדם (Photo:Arno Janseen) | בשירות סן ד’אור, נוחת בדיסלדורף, מאי 82 |
הוחכר לארקיע ב-8.3.88 ובתוך תקופת ההחכרה הורכבו למנועיו משתיקי רעש. הוחזר לאל על בשנת 1991. יצא משירות ונרכש ע”י חברת וורלד ג’ט איירקרפט ב-28.3.91. למחרת נרשם בארה”ב וקיבל את אות הקריאה N707WJ שסומן עליו לטיסת ההעברה. נרכש באותו יום ע”י חברת ביסון סימונדס והוכנס לאחסנה. באותה שנה הוסב לקונפיגורצית מטען מלאה וסימון הדגם שונה ל-(707-358CF(Q
ב-16.8.92 נחכר ע”י חברת התעופה הפרואנית סרוויסיו אאראו אג’קוטיבו.נראה צבוע בלבן עם הכתובת SAE על הגוף והכתובת CARGO על הזנב. למחרת הועבר ממיאמי ללימה וביצע את טיסתו הראשונה בשירות החברה ב-25.8.92. נרכש ע”י החברה בדצמבר 1994 ונרשם בפרו תחת אות הקריאה OB-1592.בהזדמנות זו נצבע מחדש ונשא את הכתובת SAE Cargo. GS דצמבר 1997 צבר 56,992 שעות טיסה.
הוחרם בקולומביה במאי 1998 ונכנס לשירות חיל הים הקולומביאני תחת מס’ זנב ARC-707, ששונה ל-ARC-001/אוחסן בשדה התעופה אלדורדו שבבוגוטה בנובמבר 2000.