פרטי המטוס:
דגם:DHC-8 סדרה 311Q
יצרן:דה הוילנד קנדה
מספר יצרן:266
שנת יצור:1991
תולדות המטוס:
המטוס נרשם ע”ש היצרן תחת אות הקריאה הקנדי C-GFCF בתאריך 25.3.91 לצורך טיסות הניסוי שלאחריהן סופק למזמין שהיה חברת הליסינג GPA ,שהחכירה את המטוס לחברת התעופה הברזילאית TABA ב-28.3.91 והוא הוטס לברזיל והופעל שם ע”י החברה תחת אות הקריאה PT-OKA עד 25.3.96 ואז הוטס לאחסנה בפורט לאודרדייל ונרכש ע”י חברת בומברדייר אייקרפט טריידינג.
נרשם תחת אות הקריאה הקנדי C-FYPL בתאריך 5.7.96, והוחכר לחברת התעופה טיים אייר ולאחר מכן נרשם תחת אות הקריאה YR-GPX ע”ש חברת DAC-AIR שהפעילה אותו מ-11.7.96 ועד 17.1.98. נרכש חזרה ע”י חברת GPA.ב-19.5.98 חזר המטוס לרישום קנדי, C-GDBB והוחכר לחברת World Wide Aircraft Ferrying ב-24.6.98.לאחר מכן נמכר לחברת ג’טפרופ פייננס.
חברת איירואל,שהיתה בבעלות מיקי ויינשטיין,ז’אן פייר רוז’אן ורפי הרלב הופעלה באמצעות חברת רפי הרלב יעוץ והשקעות.היא התמודדה בתקופה ההיא מול חברת ישראייר על מכרז משרד התחבורה להפעלת הטיסות לצפון הארץ, ולכן החכירה שני מטוסי דאש 8.
המטוס הוחכר בתאריך 25.6.98 מג’טפרופ הגיע ארצה ונרשם ע”ש החברה תחת אות הקריאה 4X-ARP. הוחזר למשכיר לאחר זמן קצר ונרשם בקנדה תחת אות הקריאה C-GFPY ע”ש חברת Avmax Group בתאריך 22.11.99.הוחכר לחברת התעופה שריינר איירוויז שהחכירה אותו בחכירת משנה לחברת איירו קונטרקטורס קומפני אוף ניגריה. המטוס נרשם בניגריה כ-5N-BBM בתאריך 13.3.200.
הוחזר לחברת Avmax 10.4.03 ונרשם כ- C-GZTB וב-3.12.03 הוחכר לחברת התעופה קריביאן סטאר איירליינס.חברה זו התמזגה עם חברת LIAT ב-15.11.07 והמשיכה להפעיל את המטוס בטיסות בין האיים הקריביים תחת אות הקריאה V2-LGB.
בשירות קריביאן סטאר | בשירות LIAT |