וייקאונט 4X-AVA

פרטי המטוס

דגם: V.819 וייקאונט

יצרן: ויקרס, בריטניה

מספר יצרן: 370

טיסה ראשונה: 16 ביוני 1961

תולדות המטוס

מטוס זה נבנה כדגם 814. הוזמן על-ידי חברת ניארחוס אך הזמנה זו בוטלה. הוסב לדגם 819. סופק לחברת לופטהאנזה הגרמנית ב-30 ביולי 1961 וקיבל את אות הקריאה D-ANAC. יצא משירות בשנת 1970.

D-ANAC בשירות לופטהאנזה

חברת ארקיע,ניהלה  באותה תקופה עם חברת טראנס אוסטרליה איירליינס  מו”מ לרכישת 2 מטוסי ויקאונט אך העיסקה לא יצאה לפועל. במקומם רכשה את המטוס באפריל 1971. המטוס הוטס לבריטניה  ונרשם ע”ש חברת יוניברסל אוואיישן סופליי  כ-G-AYOX.. החברה שיפצה את המטוס והתאימה אותו לסטנדרט של 2 מטוסי הוויקאונט סדרה 833 שארקיעה הפעילה.

המטוס נרשם במנהל התעופה האזרחית וקיבל את אות הקריאה 4X-AVA ב-7 באפריל 1971,ושימש לטיסות פנים ארציות ולטיסות ליעדים קרובים בחו”ל. לאחר 7 שנים בשירות החברה נמכר לחברת בריטיש מידלנד וקיבל חזרה את אות הקריאה הבריטי. הרישום הישראלי בוטל ב-29 במרץ 1978.

בש”ת נוטינגהאם,בריטניה,1978
בהגיעו לתחזוקה בש”ת איסט מידלנדס 5.4.78
סימני ארקיע ואות הקריאה הישראלי מוסתרים.
 (Photo:Karl Ford)
G-AYOX בשירות בריטיש מידלנד,
ש”ת באי מאן,מאי 81 (Photo:Fergel Goodman)

ב-31 בדצמבר 1983 נרשמו בספרי המטוס 34,342 שעות טיסה. יצא משירות בריטיש מידלנד ביוני 1984 ואוחסן בשדה טיס-סייד. במאי 1986 נרכש ע”י חברת בריטיש איירוספייס שמכרה אותו לחברת דאוטי, שמכרה אותו לחברת טכניקל אירופארטס, שמכרה אותו לחברת בריטיש אייר פריז, הכל באותה שנה. הרישום הבריטי נמחק ב-24 בפברואר 1987.

 גוף המטוס שימש את החברה לאימון דיילים בשדה התעופה סאות’נד שבאסקס. הוצא משימוש סופית ופורק במאי 1993.

סופו של מטוס
 

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
מנוי
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x