וייקאונט 4X-AVA

פרטי המטוס

דגם: V.819 וייקאונט

יצרן: ויקרס, בריטניה

מספר יצרן: 370

טיסה ראשונה: 16 ביוני 1961

תולדות המטוס

מטוס זה נבנה כדגם 814. הוזמן על-ידי חברת ניארחוס אך הזמנה זו בוטלה. הוסב לדגם 819. סופק לחברת לופטהאנזה הגרמנית ב-30 ביולי 1961 וקיבל את אות הקריאה D-ANAC. יצא משירות בשנת 1970.

D-ANAC בשירות לופטהאנזה

חברת ארקיע,ניהלה  באותה תקופה עם חברת טראנס אוסטרליה איירליינס  מו”מ לרכישת 2 מטוסי ויקאונט אך העיסקה לא יצאה לפועל. במקומם רכשה את המטוס באפריל 1971. המטוס הוטס לבריטניה  ונרשם ע”ש חברת יוניברסל אוואיישן סופליי  כ-G-AYOX.. החברה שיפצה את המטוס והתאימה אותו לסטנדרט של 2 מטוסי הוויקאונט סדרה 833 שארקיעה הפעילה.

המטוס נרשם במנהל התעופה האזרחית וקיבל את אות הקריאה 4X-AVA ב-7 באפריל 1971,ושימש לטיסות פנים ארציות ולטיסות ליעדים קרובים בחו”ל. לאחר 7 שנים בשירות החברה נמכר לחברת בריטיש מידלנד וקיבל חזרה את אות הקריאה הבריטי. הרישום הישראלי בוטל ב-29 במרץ 1978.

בש”ת נוטינגהאם,בריטניה,1978
בהגיעו לתחזוקה בש”ת איסט מידלנדס 5.4.78
סימני ארקיע ואות הקריאה הישראלי מוסתרים.
 (Photo:Karl Ford)
G-AYOX בשירות בריטיש מידלנד,
ש”ת באי מאן,מאי 81 (Photo:Fergel Goodman)

ב-31 בדצמבר 1983 נרשמו בספרי המטוס 34,342 שעות טיסה. יצא משירות בריטיש מידלנד ביוני 1984 ואוחסן בשדה טיס-סייד. במאי 1986 נרכש ע”י חברת בריטיש איירוספייס שמכרה אותו לחברת דאוטי, שמכרה אותו לחברת טכניקל אירופארטס, שמכרה אותו לחברת בריטיש אייר פריז, הכל באותה שנה. הרישום הבריטי נמחק ב-24 בפברואר 1987.

 גוף המטוס שימש את החברה לאימון דיילים בשדה התעופה סאות’נד שבאסקס. הוצא משימוש סופית ופורק במאי 1993.

סופו של מטוס
 

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה