פרטי המטוס:
דגם:BN2A-26 איילנדר
יצרן:IRMA, רומניה
מספר יצרן: 0717R
טיסה ראשונה:27.7.74
תולדות המטוס:
המטוס ביצע את טיסת הבכורה ממפעל בריטן נורמן במבריג’ כדגם BN2A-6 כשהוא נושא את אות הקריאה הבריטי G-BCAE. לאחר מכן הוסב לדגם BN2A-26.
סופק לחברת התעופה הבריטית פיירוקס אויאיישן ב-31.10.74. נרכש ע”י חברת כנף ארקיע, נרשם על שם החברה תחת אות הקריאה 4X-AYE והגיע ארצה ב-29.5.75. שימש לטיסות פנים ארציות וב-10.2.82 נמכר לחברה הבריטית הארווסט אייר שבסיסה היה בשדה התעופה בסאות’אנד שבמחוז אסקס. נרשם שם ע”י החברה תחת אות הקריאה הבריטי G-BJWM ב-16.2.82 ולאחר זמן מה צוייד בציוד לריסוס תוצרת מיקרונאייר.המטוס הופעל לבקרת זיהום סביבה עבור משמר החופים הבריטי.
לאחר שבמכרז הבא זכתה חברת אייר אטלנטיק, נמכר המטוס לחברת התעופה רגיון איירווייז שבסיסה היה בש”ת סאות’אנד.החברה פעלה תחת השם המסחרי רגיונאייר ולאחר שיצא משירות בנובמבר 77 אוחסן בשדה התעופה בעיר איפסוויץ’ .
ב-22.9.89 נמכר לחברת CAE Aviation מלוכסמבורג. אותיות הרישום שונו ל-LX-AJH והמטוס הופעל במאלי שבאפריקה. יצא משירות ואוחסן בש”ת סנו שבעיר במאקו במאלי. לאחר מכן נמכר לחברת התעופה S.T.A Mali ונרשם כ-5V-TTB. לפי המידע האחרון שברשותנו המטוס התרסק או פורק.