פרטי המטוס:
דגם:747-258B ג’מבו ג’ט
יצרן: בואינג,ארה”ב
מספר יצרן:20135
מספר קו יצור:140
סלקל:KL-JM
טיסה ראשונה:15.5.71
תולדות המטוס:
הוזמן ע”י אל על בתאריך 25.1.68. נגלל בתאריך 28.4.71. נמסר לאל על ונרשם תחת אות הקריאה הישראלי 4X-AXA בתאריך 26.5.71. זהו מטוס הג’מבו הראשון שנכנס לשירות החברה.
כך נכתב בידיעה בעיתון “על המשמר” תחת הכותרת “הג’מבו הראשון נמסר לאל על”
מטוס הענק הראשון של אל על מדגם בואינג 747 נמסר לידי החברה הלאומית הישראלית בטקס קצר שנערך ביום ד’ בעיר סיאטל שבמדינת וושינגטון. סגן מנכ”ל החברה עמוס טורין מסר, כי המטוס יעבור סדרת אימונים בידי צוותי החברה, עד לטיסתו הראשונה לנמל התעופה לוד.במוצאי חג השבועות ימריא מטוס הענק לארץ |
המטוס הגיע ארצה כשהוא מוטס ע”י הקברניט גד כ”ץ, הקצין הראשון דני רוזין ומהנדס הטייס ראובן נרונסקי ב-2 ביוני 1971 והתקבל בטקס מרשים שבו נכחו מנכ”ל החברה, יו”ר הדירקטוריון,שר התחבורה שמעון פרס ורוה”מ גולדה מאיר.
את טיסתו המסחרית הראשונה בשירות החברה ביצע ב-8 ביוני בטיסה לניו יורק וחזרה עם נחיתת בינים בלונדון. בהמשך הופעל ע”י אל על בטיסות בכל רחבי העולם, בין היתר לבריסל, ללונדון, לציריך, לגרץ, לפריס, להלסינקי, לניו יורק, לזאלצבורג, למינכן, לאמסטרדם לבודפשט ולהונג קונג.
בתאריך 12 באוקטובר 1994 עבר אירוע בטיחות כששיפשף את הגחון בנחיתה. נגרם נזק בינוני.
טיסתו האחרונה בשירות החברה בוצעה ב-30 באוגוסט 1999 מרומא לתל אביב. יצא משירות, רישומו הישראלי בוטל ב-26 באוקטובר 1999,אוחסן בנתב”ג ולאחר שכנפיו פורקו שימש לאימוני כוחות מיוחדים בחילוץ בני ערובה מתוך מטוס חטוף.
יצא משימוש ונזנח ולבסוף נגרט באוקטובר 2018