פרטי המטוס:
דגם: 747-258C ג’מבו ג’ט
יצרן: בואינג,ארה”ב
מספר יצרן: 21594
מספר קו יצור: 327
סלקל: RJ-DM
טיסה ראשונה: 7.6.78

תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י חברת אל על ב-1.3.78.טקס הגלילה נערך ב-8.5.78 ולאחר טיסת הבכורה נמסר לחברה בתאריך 16.6.78. למחרת נרשם במנהל התעופה האזרחית ע”ש אל על והוקצה לו אות קריאה 4X-AXF. המטוס הוטס לארץ דרך פרנקפורט ע”י הקברניט זאב תבור ב-17.5.78 הגיע לנתב”ג והוכנס לטיסות בקווי אל על. הוחכר לחברת ק.א.ל. לפי הצורך להטסת מטענים.
הקברניט אריה עוז הטיס את המטוס ב-24.5.91 לאתיופיה במסגרת מבצע “שלמה” להעלאת יהודי אתיופיה. זה היה המטוס הראשון ממטוסי אל על שהמריא למבצע. לשם כך הוסרו מהמטוס הלוגו של אל על וסמלי ישראל, המטוס הוסב לתצורת נוסעים, והורכבו בו 760 מושבים במרווח מינימלי של 74 ס”מ. לאחר שנחת בש”ת של אדיס אבבה נדחקו לתוכו 1122 נוסעים, כולל תינוקות, בנוסף לצוות, צוות רפואי ומאבטחים. עוז הטיסם לנתב”ג, מרחק של 2,575 ק”מ.
בתאריך 2 במרץ 97 נחת נחיתה כבדה. נגרם נזק בינוני, בין היתר נמצאו מוטות מדפים שבורים המטוס יצא משירות בשנת 2008 כשבספריו רשומות 89,671 שעות טיסה, הוסרו ממנו כל המנועים וחלקים הניתנים למחזור והוא נגרט בנתב”ג ביולי 2009.
תמונות מהגריטה: באדיבות מוני שפיר