פרטי המטוס
דגם: 747-238B
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 20841
מספר גוף: 233
תולדות המטוס:
המטוס נמכר לחברת המימון Bankers Trust Co ב-6.5.88. הוזמן ע”י חברת התעופה האוסטרלית Quantas בספטמבר 73,נגלל במפעל אוורט של בואינג ב-15.2.74 ביצע את טיסת הבכורה ב-28 לפברואר 1974. סופק בסיאטל ב-19 למרץ 1974 . קיבל את אות הקריאה VH-EBG ואת הכינוי “City Of Hobart”. לאחר השלמת הקבלה הוטס למחרת לסן פרנסיסקו בטיסה QF053D.
את טיסת ההעברה לסידני, שהיתה למעשה הטיסה הראשונה בשירות החברה ביצע הקברניט ל.וו. קלארק באותו יום. הטיסה עברה בנתיב הונולולו- נאדי-סידני ונחתה ב-22.3.74. כינוי המטוס הוסב ב-20.8.85 ל-“City Of Fremantle”. את טיסתו האחרונה בשירות החברה ביצע המטוס בקו מטוקיו לסידני בטיסה QF204 בתאריך 10.11.87 ואז הוכנס לביקורת רבתית במוסכי החברה כהכנה לפני המסירה לאל על. המטוס סיים את הביקורת וגם את הצביעה בצבעי אל על בתאריך 29.4.88.
נמכר ע”י קוואנטס לחברת בואינג אקוויפמנט הולדינגס בתאריך 6.5.88 ובאותו יום נמכר לחברת Bankers Trust Co. וגם הוטס מסידני ללוס אנג’לס בטיסה QF500D. למחרת בוטל אות הקריאה האוסטרלי. עד אותו יום נרשמו בספרי המטוס 48,145 שעות טיסה ו-15,022 מחזורי התעייפות. באותו יום התקבל ע”י אל על , קיבל את אות הקריאה 4X-AXQ. ונכנס לשירות לאחר שהוטס לנתב”ג ובוצעה בו הכנה במוסך החברה.
חברת Qantas חכרה את המטוס מאל על ב-16 לספטמבר 1988. המטוס הוחזר לאל על ב-2 ליוני 1989. במהלך תקופת החכירה, חברת התעופה האוסטרלית השתמשה באות הקריאה הקודם של המטוס – VH-EBG. הוטס לש”ת סחיפול באמסטרדם, ושם נצבע בצבעי החברה במוסך חברת התעופה מרטינאייר. ב-14.9.88 הוטס לאתונה בטיסה QF724D ויום למחרת הוטס לסידני בטיסה QF724 ובנתיב אתונה-בומבי-סינגפור-מלבורן-סידני.
את טיסתו האחרונה בתקופת החכירה ביצע המטוס ממלבורן לוונקובר דרך הונלולו ב-20.5.89. משם המשיך ללוס אנג’לס ולמחרת לאמסטרדם והוחזר לאל על בתאריך 21.9.89. הרישום האוסטרלי בוטל למחרת. עד לאותו יום צבר המטוס 54,217 שעות טיסה ו-15,771 מחזורי התעייפות.
באמסטרדם נצבע מחדש בצבעי אל על ואות הקריאה הישראלי הוחזר לו ביוני 89. הוטס לנתב”ג ב-2.6.89 והוחזר לשירות בקוי החברה.
המטוס הופעל באל על עד סוף שנת 2004. טיסתו האחרונה הייתה בקו לבנגקוק בתאריך ה-15 לאוקטובר 2004. לאחר הטיסה האחרונה בוצעה במטוס ביקורת C-Check. המטוס היה מאוחסן והיה מוכן לטיסה בהתרעה קצרה בעת הצורך.
3 שנים לאחר מכן, ב-2 לאוגוסט 2007 , נגרט בנתב”ג לאחר שפורקו ממנו כל המכלולים התקינים.