פרטי מטוס דגם: 727-95
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 19249
מספר גוף: 304
טיסה ראשונה: 16 באוגוסט 1966
תולדות המטוס
המטוס סופק לחברת התעופה האמריקאית נורת’איסט ב-25 באוגוסט 1966 תחת אות קריאה N1633 ושם ניתן למטוס מספרו בצי החברה: 733.ב-1 באוגוסט 1972 התמזגה חברת נורת’איסט עם חברת התעופה דלתא ואז שונה מספר הצי של המטוס ל-433.
דלתא 433 נוחת בש”ת לינדברג בסן דיאגו, פברואר 77. (Photo:Frank Duarte) | בשירות וורלד אירווייז נוחת בש”ת בלטימור/ וושינגטון בינלאומי,אוקטובר 85.(Photo:Bob Garrard) |
המטוס נמכר לחברת התעופה טייגראייר בספטמבר 1977 ומשם נמכר לחברת דן-אייר לונדון ובדצמבר 1977 נרשם בבריטניה תחת אות הקריאה G-BFGM. ב-16 בדצמבר 1982 נמכר לחברת איירון אויאיישן קורפ. הקולומביאנית תחת אות קריאה HK-2960X, והושכר לחברת התעופה הלאומית הקולומביאנית אוויאנקה מיום רכישתו ועד לאפריל 1984.
לאחר מכן הושכר המטוס לחברת ארקיע מה-1 במאי 1984 ונרשם במנהל התעופה האזרחית תחת אות קריאה 4X-BAE עד לתום תקופת ההשכרה ב-30 באפריל 1985 – אז הוחזר לחברת איירון תחת אות קריאה אמריקאי N727ZV.
ביוני 1985 הושכר לחברת סקאיבס שהשכירה אותו בשכירות משנה לחברת התעופה וורלד איירוויז באוקטובר אותה שנה. המטוס הוחזר לחברת איירון ב-18 במרץ 1986 והיא השכירה אותו לחברת התעופה קלי איירלינס מאותו יום ועד מרץ 1987.
ב-6 במאי הושכר לחברת קלאב אייר האירית תחת אות קריאה EI-BUI וכונה בה “קווין אוף פיס”. הוחזר ב7 בנובמבר 1987 והושכר לחברת קי אייר ב-7 בדצמבר 1987.
EI-BUI בש”ת לונדון גאטוויק,מאי 87 (Photo:John Hume) | בשירות קי אייר |
ב-25 באוקטובר 1988 נמכר לחברת וורלדקורפ ליסינג כשעדיין היה בשירות חברת קי איירלינס. זו החזירה אותו בינואר 1993. ב-1 באוקטובר 1993 יצא משירות ונמכר לחברת ממפיס גרופ שהעבירה אותו לאחסנה בגרינווד שבמיזורי, – שם פורק לחלפים. אות הקריאה האמריקאי בוטל ב-19 באוגוסט 1998.