נכתב ע”י אבינעם מיסניקוב
פרטי המטוס:
מספר יצרן: 20413
מספר גוף: 241
טיסה ראשונה: 13 בפברואר 1970
תולדות המטוס : המטוס הוזמן על-ידי חברת התעופה היפנית אול ניפון אירוויז והועבר אליה ב-20 בפברואר 1970 כשהוא נושא את אות הקריאה היפני JA8406.
כעבור כמה שנים הועמד למכירה לחברה האירית גינס פיט אויאיישן, ואף קיבל אות קריאה אירי EI-BEE אך העיסקה לא יצאה לפועל. לבסוף נמכר לחברה ונרשם ב-2 ביוני 1979 באיי בהאמה תחת אות קריאה C6-BEC. המטוס הושכר לחברת בהאמסאייר מה-2 ביוני 1979 ועד ל-1 במאי 1980 והופעל תחת אות הקריאה C6-BEC.
בשירות בהאמסאייר עדיין בצבעי אול ניפון, ש”ת מיאמי,דצמבר 79 (Photo:Volpati) | EI-BEE בשירות אר לינגוס, ש”ת לונדון-גאטוויק, מרץ 91 (Photo:Wingnut) |
ב
-3 במאי 1980 נמכר לחברת התעופה האירית אר לינגוס וכונה בחברה “סיינט קרונין”. אר לינגוס השכירה את המטוס לחברת סאותווסט איירלינס מה-6 באוקטובר 1980 ועד ל-1 באפריל 1984.
ב-29 במאי 1993, נמכר המטוס לחברת ארקיע. חברת ארקיע הטיסה את המטוס לאילת וליעדים קרובים באירופה, ולאחר שיצא משימוש הועמד בתעשיה האוירית כמקור לחלפים עד שלבסוף נשרף בתרגיל חירום בנתב”ג בשנת 2002.
גרוטאה בנתב”ג, לפני שריפתו. | נשרף בתרגיל החירום (צילום:ישראל סאן, אוסף הרוורד) |