דקוטה 018/4X-FNO

פרטי המטוס:

דגם:C-47B-25-DK

יצרן:דגלס,מפעל אוקלהומה סיטי,חוזה יצור AC-2032

דגם יצרן:DC-3C

מספר יצרן:15805/32553

מס’ סידורי בזרוע האוירית של צבא ארה”ב:44-76221

תולדות המטוס:

המטוס נמסר לצבא ארה”ב בתאריך 29 בינואר 45. הועבר לח”א המלכותי הבריטי בבסיס ח”א המלכותי מונטראל תחת מס’ זנב KN301 באותו יום. הוטס לבריטניה והועבר לתחנת ח”א המלכותי בהודו דרך האי נסאו בתאריך 31.1.45.הועבר לפיקוד דרום מזרח אסיה ב-29.3.45,משם לטייסת 353, לטייסת 52, לטייסת 31, לטייסת 48 בדצמבר 46 ולבסוף לטייסת 110 ב-16 ביולי 49 .

דקוטה KN301 בתמונה מתוך הסרט Men of the world

המטוס הוחזר לבריטניה ונכנס ליח’ האחזקה מס’ 17 בתאריך 17.9.51 והוכנס לאחסנה.לאחר מכן הועבר ללהק לסיוע במטוסים צבאיים ב-27 במאי 53,ונמסר לחיל האויר הצרפתי כסיוע בטחוני תחת מספר סידורי 476221.

הופעל בלהק התובלה GT3/61 תחת אות קריאה FRAQH.ב-23.10.53 הועבר ללהק GT1/61 ובדצמבר 54 ללהק  GT2/61 ושם הוטס תחת אות קריאה FRAOL.ביולי 55 הועבר ליח’ CIET-340 ובאוקטובר 58 לבסיס BA-701 שם הופעל תחת אות קריאה FTEBF.במאי 60 הועבר ליח’ GLA 45 ובמאי 63 הועבר ל-BA-701.באוקטובר 63 הועבר ליח’  CIEES 343   ושם הוטס תחת אות קריאה FSDKS,וביוני 65 הועבר ליח’ EPAS 325. 

המטוס נמכר לישראל והוכנס לשירות גף דקוטה בטייסת 120 ב-22.2.67.כשהוקמה טייסת 122 הועבר לשורותיה. שימש בין הייתר גם לאימון חניכי מגמת נווטים בביה”ס לטיסה.כשנסגר מערך הדקוטה בח”א נמכ ע”י סיב”ט לחברת קסקייד אייר האמריקאית וקיבל שם אות קריאה N60049 בתאריך 13.7.2000.המטוס לא הוטס לארה”ב עקב מצבו ונגרט בנתב”ג.הרישום האמריקאי נמחק בתאריך 24.3.04.

דקוטה 018 בנתב”ג לאחר יציאתו משירות



שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x