פרטי המטוס:
דגם:S6S, STANDARD WING, ROTAX 912S, TAILDRAGER קויוטי II
יצרן:ראנס, ארה”ב
מספר יצרן: 06001378S
טיסה ראשונה:2001
תולדות המטוס:
המטוס הובא ארצה בקיט. הוא נרכש ע”י בעליו שערך ביקור מיוחד במפעל היצרן בקנזס. הקיט הגיע בשנת 1999 ובעליו בנה אותו בעצמו במשך כשנה וחצי במושב שבו התגורר בפיקוח חברת אומני הורייזן ומנהל התעופה האזרחית.
המטוס במנחת תנובות, לאחר הרכבתו (אוסף איציק אפלבוים ז”ל) |
כשנשלמה הבנייה, הובל המטוס למנחת תנובות וביצע את טיסת הבכורה בתחילת פברואר 2001 כשעל הגאיו איציק אפלבאום ז”ל. המטוס הוטס ע”י בעליו מהמנחת שליד ביתו, ובאוגוסט 2006, כחודשיים לאחר שעזב את הארץ, פורק המטוס ע”י חבריו וע”י בנו, הוכנס למכולה שנשלחה לארה”ב בדרך הים, ולאחר מכן בתובלה יבשתית לעיר מגוריו.
לאחר הרכבתו, המשיך בעליו להטיסו ברישום ישראלי כ-3 חודשים באישור מנהל התעופה הפדרלי (FAA), ובמרץ 2007 רשם אותו על שמו תחת אות הקריאה N992DN, המטוס רשום בקטגורית GA Experimental, המאפשרת תחזוקה עצמית, ובעליו מטיס אותו ממנחת דשא פרטי אצל טייס ובעלים של מטוס אולטראלייט, הנמצא לא רחוק ממקום מגוריו.
בנובמבר 2008 הגיע המטוס, שהוטס ע”י בעליו, לנחיתה במנחת הנ”ל. במקום נשבה רוח צולבת עם משבים ערים. בעת הנחיתה, פגע במטוס משב רוח בדיוק בנגיעה במסלול, והרים אותו חזרה לאויר. הטייס ניסה להחזיר את המטוס לקרקע ודחף את הסטיק קדימה. אולם התנועה היתה מוגזמת , והמדחף פגע בקרקע והמטוס עשה Nose Over והתהפך על גבו. הטייס נחלץ ממנו עם שריטות מספר ובמטוס ניזקו המדחף, כיסוי המנוע, סמוכת הכנף שנשברה וכן מיצב הכיוון.
המטוס אוחסן בהאנגר, ולאחר מכן העביר בעליו את גופו למוסך שבביתו ותיקן אותו במשך החורף של שנת 2009. באפריל 09 חזר לאויר.