פרטי המטוס:
דגם: P-51D-25-NA
יצרן: נורת’ אמריקן,ארה”ב
מספר יצרן: 124-44471
מס’ חא”א: 44-84615
שנת יצור: 1944

תולדות המטוס:
המטוס שירת בח”א האמריקאי תחת מס’ זנב 44-84615 והכינוי “בטי בופ” ולאחר מלחמת העולם ה-2 מצא את דרכו לח”א האיטלקי שם הופעל תחת מס’ זנב MM4387 וקוד SM-59. נרכש בעיסקת רכש המוסטנגים מאיטליה ושופץ במפעל אמברוסיני לפני המסירה.הוטס ארצה ונקלט בטייסת 101 תחת מס’ זנב 2312.הוטס במשך כמה שנים ללא צבעי הסוואה ולבסוף נצבע בצבעי כחול-חום.לאחר שיצא משירות הועבר למכון הבדק בלוד (כיום התעשיה האוירית) לאחסנה.
בשנת 1966 נמכר לחברת פיוניר איירו סרוויסס מבורבנק שבקליפורניה.המטוס שוקם ונמכר ללארי ר.סטרימפל מהעיר מנספילד שבאוהיו והמטוס נרשם על שמו בשנת 69 תחת אות קריאה N7099V.אות קריאה זה שונה ע”י בעליו ל-N9LR.בשלב מסויים המטוס קורקע בש”ת של מאנספילד ולבסוף נמכר לשחקן הקולנוע ג’ימי ליווארד שגר בעיר אוקאלה שבפלורידה, ונרשם על שמו בשנת 74 תחת אות הקריאה N55JL .
המטוס השתתף במירוצים אויריים כשהוא צבוע בסכמות צביעה שונות ובין היתר נושא את הספרה 5 ואת הכינוי “מיס פלורידה”.הבעלות על המטוס עברה לבנו של ג’ימי,דירק ליווארד, בעל חברת בהייה אוקס אינק. המטוס מוטס גם כיום במירוץ האוירי ברינו. (בשנת 2005 זכה בגביע הארד במירוץ זה) ובתצוגות, כשהוא נושא את המספר “9” ואת הכינוי “קלאוד דאנסר”.
גלריית תמונות גדולה של המטוס אפשר למצוא בקישור הבא:
תודתנו לרן בג על הסיוע והתמונות