ההנטר

פרטי המטוס:

דגם: הנטר F.GA.Mk.71

יצרן: הוקר סידלי, בריטניה

מספר יצרן: S4/U/ 3321

תולדות המטוס:

מטוס הנטר זה יוצר כדגם הקרב F.Mk.6 (דגם יצרן P.1099 ) לחיל האויר המלכותי הבריטי וקיבל את מספר הזנב XF445. הוצב בטייסת מס’ 1 ונצבע עליו קוד הזנב “Z”.

חוזה ראשון להסבת 40 מטוסים דגם 6 לדגם התקיפה F.GA.Mk.9 (דגם יצרן P.1067) הוצא בשנת 1958, והמטוס נשלח להסבה. ב-27 ביולי 60 הועבר לטייסת 43, ושם קיבל את קוד הזנב “R” ששונה אח”כ ל- “Q”. ב-28 באוגוסט 62 הועבר לטייסת 208 וקיבל את הקוד “O”. הועבר לטייסת 8 ב-28 בפברואר 63,והופעל שם עם הקוד “O” עד 31 ביולי 63 ואז הועבר לביקורת אחזקה ביח’ האחזקה מס’ 19.

(Photo:Robin A Walker)

ב-1 ביוני 64 הועבר לטייסת המשולבת 8/43 ששימשה כמאגר מטוסים לשימוש בטייסות שונות .ב-21 בפברואר 66 הועבר לביקורת אחזקה ביח’ האחזקה מס’ 19 בבסיס סט.את’ן. חזר לטייסת ב-26 באוקטובר 66 , וב-18 במאי 67 הועבר שוב לטייסת 208 , משם הועבר לטייסת 43 ב-7 באוגוסט 67 והועבר לביקורת אחזקה ביח’ האחזקה מס’ 19 ב-17 בנובמבר 68.

הוחזר לטייסת 208 ב-30 ביוני 69 שם הופעל עד שהועבר לביקורת אחזקה ביח’ האחזקה מס’ 5 בבסיס קמבל ב-18 במאי 71.

(Photo:Steve Fitzgerald)

הועבר לטייסת 79 שהפעילה מטוסי הנטר ליחידת ההסבה מס’ 229 בבסיס צ’יוונור וכן הוטס ביח’  2-TWU בשנת 79.
 
לפחות עשרה מטוסי הנטר נתרמו לחיל האויר של צ’ילה ע”י ממשלת בריטניה לאחר מלחמת פוקלנד להשלמת  אבידות,  ובתוכם גם מטוס זה שנשלח ב-6 בינואר 83, כדגם היצוא F.GA.Mk.71. בצ’ילה קיבל את מספר הזנב J-747 ונכנס לשירות בטייסת מס’ 8.

ההנטר בצבעי ח”א של צ’ילה כפי שצולם במוזיאון ח”א בשנת 1992 
( Photo: Chris Brent via George Kuntz)

בשנת 89 לאחר שיצא משירות, בוצעה עסקת החלפה עם חיל האויר והמטוס הועבר למוזיאון חיל האויר תמורת מטוס מיסטר שהועבר למוזיאון ח”א של צ’ילה. מוצג במוזיאון חיל האויר כהנטר של ח”א הירדני.

(מקור:Mapio.net)

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x