ביום א’, 27 בנובמבר 2011 נערכה במנחת הבונים טיסת הבכורה של המטוס העתיק ביותר בארץ הנמצא במצב טיסה: פליט מודל 1
על המטוס:
שורשיו של המטוס הם במטוס דגם 14 האסקי ג’וניור שפותח ע”י חברת קונסולידייטד בארה”ב כאמצעי לחדירה לשוק האזרחי, אך החברה ויתרה על הנסיון לאחר שנבנה אב טיפוס אחד. זכויות היצור נרכשו ע”י נשיא החברה ראובן פליט וזה הכניסו ליצור בחברה חדשה:פליט איירקרפט.
המטוס זכה להצלחה מידית ויוצרו כ-300 יחידות. בחברת קונסולידייטד נבהלו, ורכשו את חברת פליט שהמשיכה לפעול כחברת בת. במקביל נפתח מפעל נוסף בפורט איירי שבקנדה ושם יוצרו עוד 600 יח’ תחת הכינוי פליט פאון (דגם 7) ו-פליט פינץ’ (דגם 16) לח”א המלכותי הקנדי.
הזרוע האוירית של צבא ארה”ב בחנה כמה מטוסים שכונו PT-16 אך לבסוף החליטה שלא לרכשם, והזרוע האוירית של הצי האמריקאי רכשה שישה מטוסים תחת הכינוי N2Y. לבסוף נמכרו זכויות היצור לחברת ברוסטר שהתכוונה ליצר את המטוס אך היצור לא יצא אל הפועל.
המטוס הוא דו מושבי ודו כנפי שכנפיו מדורגות ובעלות מוטה שווה, ובהן הקורה המרכזית עשויה מעץ, הצלעות מדוראלומיניום והציפוי מבד.הגוף בנוי מצינורות מתכת מרותכים ומצופה בבד.המנוע הוא מסוג קינר 5-B שהוא מנוע כוכבי בעל חמישה צילינדרים המספק 100 כ”ס . עם מנוע כזה, מהירותו המירבית של המטוס הוא 170 קמ”ש, תקרת הטיסה 3700 מ’ והטווח המירבי 560 ק”מ.
המטוס , שהוא חלק מאוסף המטוסים של המרכז למורשת התעופה ההולך ומוקם במתחם פרדייב,הוא בעל מספר יצרן 200 ורישום אמריקאי N624M . הוא משנת יצור 1929 ונרכש במרס 2010 מבעליו אלכסנדר סי. בראון ה-3 מקונטיקט בארה”ב, כשהוא בכושר טיסה בלתי מוגבל. בראון היה בעליו מאפריל 87 ועדכן את תעודת כושר הטיסה שלו שהוצאה באוגוסט 88. המטוס הגיע לישראל בדרך הים ביוני 2010, הורכב מחדש במוסך פרדייב במנחת הבונים, והודות לטיפול המסור של מנהל התחזוקה של החברה שלום שניזק ואנשי צוותו, קיבל לאחר בחינת רשות התעופה האזרחית את תעודת הכושר האוירי שלו ואת אות הקריאה הישראלי 4X-AAF.
כאמור, נערכה טיסת הבכורה שלו ביום א’, 27.11.11 כשעל הגאיו הטייס הותיק יעקב שקד. הטיסה ארכה כ-15 דקות ועם נחיתתו התקבלו המטוס וטייסו בתשואות הקהל שנכח במקום.