שורטס 4X-AVP 360

תולדות מטוס נוסעים של חברת עייט

דגם: 360 סדרה 100

טיפוס: מטוס נוסעים

יצרן: שורט ברדרס, בלפסט, צפון אירלנד

מספר יצרן: SH-3758

טיסה ראשונה: 16.8.89

תולדות המטוס:

הוזמן ע”י חברת התעופה האוסטרלית  האזלטון איירליינס.נרשם ע”ש היצרן תחת אות הקריאה G-BPXL (תעודת רישום G-BPXL/R1 מתאריך 9 במאי 1989). לשם טיסות הניסוי . סופק ב-1 בספטמבר 1989 , והגיע לבסיס החברה בשדה קודאל ב-10 בספטמבר כשהוא מוטס ע”י בעל החברה ג’יימס האזלטון וטייס העברה של חברת שורטס.אות הקריאה הבריטי בוטל ב-12 בספטמבר. קיבל באוסטרליה את סימן הרישום האוסטרלי VH-MJH ואת הכינוי “סידני מאסקוט” ב-14 בספטמבר. נכנס לשירות ואת טיסתו האחרונה בשירות החברה ביצע ב-13 ביוני 1995 מדובו לסידני בטיסה ZL332 . לאחר מכן אוחסן בדובו והשתמשו בו רק לטיסות שכר.

בשירות האזלטון (R.N.Smith collection)

המטוס נמכר לחברת הליסינג הבריטית בי אי סי אקספרס איירליינס באוקטובבר 1997,ונרשם על שמה בתאריך 2 בינואר 98  תחת אות הקריאה G-KBAC (תעודת רישום G-KBAC/R1ׂ). הוטס לשדה התעופה גורסני שבאיי התעלה הבריטיים בדצמבר 1997 ע”י צוות של חברת DBF Aviation Services. סימן הרישום האוסטרלי בוטל ב-2 בינואר 1998.עבר ביקורת תחזוקה בשדה בגורסני ולאחר מכן הוטס לש”ת בעיר ניו קאסל ב-27 בינואר 1998.נרשם ע”ש חברת התעופה הבריטית בי אי סי ליסינג , ומיד הוחכר לחברת גיל איירליינס וביצע את טיסתו הראשונה מניו קאסל לבלפסט.

לאחר מכן הוחכר לחברת התעופה אייר סיישלס מאיי סיישל ב-26 באוגוסט 2002, שם ניתן לו אות הקריאה  S7-PAL בספטמבר והכינוי IL DE PALME  ושימש לטיסות בין האיים.אות הקריאה הבריטי בוטל בתאריך 9 בספטמבר 2002. הוחזר לחברת בי אי סי ליסינג למטרת אחזקה באוגוסט 2004 ולאחר שהסתיימה נמכר לאייר סיישלס ועזב את גורסני ב-30 בספטמבר 2004, טס לניס, להרקליון שבכרתים ומשם לאיי סיישל.

בשירות אייר סיישלס (Photo:A.Bacallado )

ביוני 2007 אירע במטוס כשל במנוע ופרצה אש בכנף בגישה לנחיתה באי מאהה.המטוס תוקן וחזר לשירות.

בשדה דב בסכמת הצביעה המקורית (צילום: מיכה סנדר)

המטוס נרכש ע”י חברת התעופה עייט ב-13 באפריל 2010 ונחת בשדה תימן בתום טיסת העברה ארוכה ולאחר שנתקע בלוקסור שבמצרים למשך שבוע ב-19 באפריל,נרשם ברשות התעופה האזרחית תחת אות קריאה 4X-AVP ונכנס לשירות בקוים הפנים ארציים של החברה

בתאריך 23 באוקטובר 2012 נחת המטוס על מסלול 33 בשדה ראש פינה. בעת פינוי המסלול ביצע הטייס פנייה של 180 מעלות לימין ואז נשבר כן הנסע השמאלי והמטוס נעצר באמצע המסלול. כן הנסע הוחלף והמטוס חזר לשירות. בשלב מסוים נצבע מחדש.

יצא משירות בשנת 2020 ומאז מקורקע בשדה תימן.

צילום: פייסבוק-אלדר אלדדי

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x