תאונת נץ 237

פרטי המטוס:

דגם: F-16A בלוק 10A פייטינג פלקון

יצרן: ג’נרל דינמיקס, ארה”ב

מספר יצרן: 6V-31

מס’ חא”א: 78-0338

תיאור האירוע:

מבנה מטוסי נץ שאותם הטיסו מדריך וחניכים בקא”מ שנערך בטייסת 140 היה בגיחת אימון מעל לנגב ביום 2 בפברואר 2000. מספר ג’ שהטיס כחניך קא”מ את נץ 237 בראיון לביטאון ח”א:

“בתחילת הטיסה, אחרי שאנחנו מגיעים לאזור האימון ולגובה הנכון, אני פותח את המנוע לכוח מלא. פתאום אני שומע סדרה של חמישה פיצוצים, ‘בומים’ חזקים מאוד. אני מדווח למוביל שלי, שמנחה אותי מה לעשות ואז אני רואה שנופלות לי המערכות במטוס. אנחנו נכנסים לתהליך של התנעה. נסיון ראשון, נסיון שני ואז פורצת האש”.

המטוס הלך ואיבד גובה, וכשהגיע לגובה המינימלי לנטישה הורה המדריך לג’ לנטוש.

“וזהו, בלי לחשוב אני פשוט מושך את הידית. שניה לפני כן אני מארגן את הגוף בתנוחה שמתאימה לנטישה ונפלט מהמטוס. פתאום אני מרגיש הדף חזק מאוד ואחריו ערפול, רעש ורוח”, הוא מספר. “ואז המצנח נפתח ואני נשאר תלוי באוויר, בשקט. אחרי כמה שניות אני רואה את הפטריה של הפיצוץ מהמטוס שלי שהתרסק.”

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה