פרטי המטוס
דגם: 747-2B5B SF
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 22485
מספר גוף: 513
תולדות המטוס
המטוס נגלל במפעל בואינג ברנטון בתאריך 12.2.81,ביצע את טיסת הבכורה ב-6 במרץ 1981 וסופק לחברת התעופה הקוריאנית קוריאן אירליינס ב-13 באפריל 1981 כשהוא נושא את אות הקריאה HL7458. במאי 1992, הוסב ע”י בואינג לדגם 747-2B5B(F) SCD – דגם המצוייד בדלת מטען.
ב-11 ביולי 2002, נמכר לחברת הליסינג האמריקאית UTFC ורישומו הוסב ל-N285SW. ב-13 בנובמבר 2002 הושכר לחברת אייר פרייט אקספרס. ב-29 בנובמבר הוסב רישומו ל-VP-BRS וב-22 בינואר 2003 הוא הוחזר ל-UTFC ורישומו הוסב חזרה ל-N285SW והוא הגיע לש”ת פיניקס-סקיי הרבור לאחסנה.
ב-26 ביוני 2003, נרכש המטוס על-ידי חברת המטענים הישראלית “ק.א.ל.” והופעל תחת אות הקריאה 4X-ICN, ב-27.6.03 נרכש ע”י אל על וב-31 באוקטובר 2004, שונה ל-4X-AXM. המטוס הוטס בין היתר בקוי החברה להונג קונג-צ’ק לאפ קוק בינלאומי, אמסטרדם-סחיפהול, ניו יורק-JFK, וללוקסמבורג-פינדל.
בתאריך 4 באוקטובר 06 בעת הרצת מנועים בנתב”ג עבר המטוס את הסדים ופגע בכלי רכב.
המטוס יצא משירות בשנת 2008 , הועבר לרשות שדות התעופה ומאוחסן בנתב”ג