תיקונים והשלמות: אבינעם מיסניקוב
פרטי המטוס
דגם: 747-458
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 29328
מספר גוף: 1215
קונפיגורציה: F8C52Y348
מספר צי: 204
כינוי: ירושלים

תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י חברת אל על ב-21 במאי 1998 נגלל ב-14 באפריל 1999 וביצע את טיסת הבכורה ב-7 למאי . סופק לאל על ב-24 למאי ונרשם במנהל התעופה האזרחית תחת סימן רישום 4X-ELD ב-29 במאי.
בתאריך ה-13 לאפריל 2007 היה מעורב המטוס בתאונת קרקעית. לאחר העלאת הנוסעים למטוס בשדה התעופה שארל דה גול בצרפת, הונעו מנועי המטוס, ורכב הדחיפה התחבר אליו על מנת לגרור אותו מהשרוול למסלול ההסעה. המטוס החל בהסעה כאשר רכב הדחיפה היה מתחת למטוס. מנוע מספר 3 פגע ברכב הדחיפה, למנוע נגרם נזק מהותי.
ב-5 בינואר 2010 , במהלך הסעה בנתב”ג פגע בעמוד תאורה.ב-4 ביולי 2012, לאחר המראה מש”ת הית’רו בלונדון בטיסה LY318 לתל אביב עם 11 נוסעים, כשהיה בטיפוס וברום טיסה FL260, מנוע 4 (חיצוני על כנף ימין) איבד דחף.הדיילות הבחינו באש יוצאת מהמנוע, והוא כובה.לא היתה אזהרת אש ולא הופעל כיבוי.הקברניט רוקן דלק ונחת על מסלול 27R בהית’רו כ-20 דקות מאוחר יותר.
ב-5 בנובמבר 2012, בטיסה LY-7 לניו יורק עם 338 נוסעים, כשהיה ברום FL340 , בערך 140 צפון מערבית לשאנון, החליט הצוות לשנות נתיב ללונדון ללא בקשה לכך.20 דקות מאוחר יותר כשהנמיך דרך רום FL210, כ-50 מייל מזרחית משאנון,הצוות הכריז חירום ודיווח על ריח עשן בתא הנוסעים וביקש נתיב לשאנון.נחת שם על מסלול 24, כ-25 דקות אחרי ההכרזה,ופינה את המסלול כשרכבי החירום אחריו.

המטוס הוחכר לחברת התעופה הניגרית TAT Nigeria בתאריך 14 לנובמבר 2009. בעת תקופת החכירה, היה מעורב בתאונה נוספת על הקרקע בשדה התעופה אבוג’ה שבניגריה. בתאריך ה-5 לינואר 2010. בעת ההסעה, הסיע הטייס במסלול הסעה שגוי ופגע בעמוד חשמל. כתוצאה מכך נפגע הכנפון השמאלי של המטוס.
המטוס הוחזר לאל על ב-20 לפברואר 2010 ויצא משירות לאחר שחזר בטיסת אל על LY84 מבנגקוק ונחת בנתב”ג בשעה 20:43 ב-15 בספטמבר 2019.