פרטי המטוס:
דגם: 747-412F(SCD)
יצרן: בואינג,ארה”ב
מספר יצרן: 26563
מספר גוף: 1036
טיסה ראשונה: 9.7.94
תולדות המטוס:
מטוס זה הוזמן בחברת בואינג ע”י החברה להטסת מטענים סינגפור איירליינס קרגו שהיא חברת בת למטענים של חברת התעופה הסינגפורית סינגפור איירליינס . ביצע את טיסת הבכורה ממפעל אוורט של בואינג בתאריך 9 ביולי 1994 תחת רישום זמני N60659, וסופק לחברה בתאריך 5 באוגוסט 1994. כשהגיע לשדה התעופה בסינגפור, בו נמצא מרכז הפעילות של החברה, קיבל את סימן הרישום הסינגפורי 9V-SFA ואת קוד הסלקל ELBS. הוטס בקוי המטענים של החברה ברחבי העולם עד שיצא משירות ואוחסן בנמל התעופה בסינגפור (SIN).
נרכש ע”י חברת אל על ונמסר לה בתאריך 27 במרץ 2010 . נרשם ע”ש החברה ברשות התעופה האזרחית וקיבל את סימן הרישום הישראלי 4X-ELF. הוטס ארצה ונחת בנתב”ג ביום ראשון, 25 באפריל בטיסת אל על 086 מבנגקוק כשהוא נושא עשרות טונות של מטען.
יצא משירות ב-1 ביולי 2019 והועבר לפארק המטוסים מראנה/פינאל בקולידג’ שליד העיר טוסון באריזונה, שם אוחסן מה-24 ביולי 2019 ועד 10 ביולי 2020. בחודש ינואר 2020 נמכר לחברת Black Rock ונרשם על שמה במנהל התעופה הפדרלי תחת סימן הרישום N265BR. ביוני אותה שנה הוחכר לחברת התעופה אייר אטלנטה איסלנדיק, נרשם במנהל התעופה האיסלנדי, הוקצה לו סימן הרישום TF-AMC, והוטס ממראנה לשדה התעופה שאנון באירלנד בין 10-11 ביולי 2020.
המטוס הופעל בחברת מאגמה אוויאיישן והוטס ע”י צוותים של אייר אטלנטה איסלנדיק. יצא משימוש ואוחסן בדצמבר 2023. נרכש ע”י חברת Aviaam Leasing מדבלין שבאירלנד העוסקת בהחכרת מטוסים, וב-2 בפברואר 2024 הוחכר ע”י חברת צ’לנג’ איירלינס (לשעבר קאל), ברשות התעופה האזרחית הישראלית הוקצה לו סימן הרישום הישראלי 4X-ICK והוא הועבר ארצה באותו יום מליאז’ ונכנס לשירות בקווי המטענים של החברה.