פרטי המטוס
דגם: 747-412
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 26555
מספר גוף: 1075
קונפיגורצית מושבים: C26Y451
תולדות המטוס:
המטוס הוזמן ע”י חברת התעופה Singapore Airlines. ביצע את טיסת הבכורה ב-1 למרץ 1996. סופק לחברה ב-7 למרץ 1996 והופעל תחת אות קריאה 9V-SPH.הקונפיגורציה המקורית של המטוס (F12C50Y313) כללה 12 מושבים במחלקה הראשונה, 50 מושבים במחלקת עסקים ו313 מושבים במחלקת תיירים.
המטוס הוחכר דרך חברת RB Leasing לחברת התעופה הספרדית Pullmantur Air ובתאריך ה-14 למאי 2010 הוטס מסינגפור למדריד, ושם קיבל את אות הקריאה הספרדי EC-LGL. הקונפיגורציה של המטוס שונתה לקונפיגורציה הנוכחית – 26 מושבים במחלקת העסקים ו-451 מושבים במחלקת התיירים. לאחר מכן הופעל עבור חברת התעופה Biman Bangaladesh Airlines בין ה-3 לאוקטובר 2010 ועד 19 לדצמבר 2010.
חברת אל על רכשה את המטוס בחודש פברואר 2011.
בתאריך ה-28 לפברואר 2011, הוטס ממדריד לאמסטרדם, כדי לצבוע אותו בצבעי אל על, ובתאריך ה-10 למרץ 2011, הוטס מאמסטרדם ונחת בנתב”ג בשעה 21:02. קיבל את אות הקריאה 4X-ELH ולאחר שעבר השבחה והתקנות בארץ, יצא לראשונה לטיסת ניסוי ב-14 ליולי 2011 תחת מספר טיסה LY2221.
מאז המטוס הופעל בקווי החברה למזרח הרחוק, לאירופה ולארצות הברית. כתבה על המטוס מאת רוית נאור פורסמה באתר NRG בתאריך 30.8.11
זהו מטוס ה-747-400 הראשון שיצא משירות לקראת הגעתם של מטוסי ה-787, את טיסתו האחרונה ביצע בקו לברצלונה וכשחזר ארצה ביום שלישי, 13 ביוני 2017 ונחת בשעה 19:39, הועבר לאחסנה ולפירוק מנועים וציוד אחר, ולבסוף נגרט בתאריך 28 במאי 2018.