דגם: 720-058B
יצרן: בואינג, ארה”ב
מספר יצרן: 18424
מספר גוף: 281
מספר בלוק: B2091
מספר תחזוקה: LY0035
סלקל: AGKM

תולדות המטוס
מטוס זה הוזמן ע”י אל על בחודש מאי 1961. הוא נרשם ע”ש החברה בתאריך 19.10.61 וקיבל סימן רישום ישראלי 4X-ABA נגלל ברנטון בתאריך 26.2.62 וטס את טיסת הבכורה בתאריך 16.3.62 . סופק לאל על עשרה ימים אחר כך, ובתאריך 14 ביוני החל בטיסות בקו ליוהניסבורג שנערכו דרך טהרן. המסלול היה בן 2400 מייל וארך 16 שעות כשהמטוס נושא צוות כפול.
בשנת 1965 הוחלפו מנועי ה-JT3D-1 של המטוס במנועי JT-3D-3B משופרים, ובינואר 66 הושבת בש”ת לוד עקב שביתת צוותי האויר.
בחודש מאי 67 השתתף בפינוי האזרחים הזרים מהמדינה ערב מלחמת 6 הימים, ויום אחד לאחר סיום המלחמה ערך טיסה ישירה לניירובי וליוהניסבורג מעל סיני.
בתאריך 28.8.80 המטוס נרכש ע”י חברת התיווך האמריקאית ג’ט פאואר תמורת 500,000 דולר ואוחסן בנתב”ג לאחר שצבר 51,668 ש”ט ו-20,329 מחזורים. הוא קיבל סימן רישום אמריקאי N8498S יומיים אחר כך, וסימן הרישום הישראלי בוטל בתאריך 24.10.80. המטוס הועבר למיאמי לאחר כחודש ואוחסן, ולאחר מכן הושכר לחברת גלובל אינטרנשיונל שהפעילה אותו למשך חודש, ולאחר מכן הוחזר לאחסנה במיאמי.
הבעלות על המטוס הועברה רישומית ע”ש ג’יימס מולנס, הבעלים של ג’ט פאואר במרץ 83, והחברה הסבה אותו למטוס למטען. הבעלות עברה שוב והפעם לבעלים החדש של החברה, מלווין קסלר בפברואר 84 , ועד יוני 84 המטוס צבר 51,968 ש”ט. סה”כ צבר המטוס בשירות ג’ט פאואר 300 ש”ט ואוחסן במיאמי.
באוגוסט 84 רכשה את המטוס חברת בואינג לשמש כמקור לח”ח עבור מטוסי התדלוק של ח”א האמריקאי. המטוס הועבר לבסיס קירטלנד, אוחסן ויצא משימוש. בשנת 1985 הועבר לבסיס האחסנה דייויס מונתן ופורק לחלפים.