פרטי המטוס:
דגם: F-16A-10D-GD פייטינג פלקון
יצרן: ג’נרל דינמיקס, ארה”ב
מספר יצרן: 61-255
מס’ חא”א: 80-0534

תולדות המטוס:
התקבל בחיל האויר האמריקאי בתאריך 9.10.81. הוצב בטייסת הקרב הטקטית ה-80 “הדהנטרס” שבבסיס קונסן בקוריאה הדרומית ושם נשא את קוד הזנב “WP”. באוקטובר 1982 הועבר לטייסת הקרב הטקטית ה-19 בבסיס שאו במדינת קרולינה הדרומית ושם נשא את קוד הזנב “SW”.משם הועבר לטייסת הקרב הטקטית ה-17 של כנף הקרב הטקטית ה-363 באותו בסיס ,

באפריל 84 הועבר לטייסת בכנף הקרב הטקטית ה-474 שבבסיס נליס במדינת נוודה ושם נשא את קוד הזנב “NA”, באפריל 1989 הועבר ללהק הקרב הטקטי ה-162 , באוקטובר 1989 הועבר לטייסת הקרב הטקטית ה-121 של המשמר הלאומי האוירי בבסיס אנדריוס שבמדינת מרילנד ושם נשא את קוד הזנב “DC”, וב-4 במרץ 1994 הוצא משירות והועבר למרכז האחסנה ומיחזור המטוסים שבבסיס דייויד מונת’ן באריזונה שם קיבל את מספר המצאי AAFG0095.
הורד ממצאי ח”א האמריקאי, הוחזר לכושר טיסה והועבר ארצה באוגוסט 1994 תחת עיסקת Peace Marble IV. בדרכו לארץ התגלתה בו נזילת שמן חריפה וטייסו הנחיתו בבסיס חא”א בלייקנהית’ שבבריטניה. התקלה תוקנה והמטוס המשיך בדרכו לישראל.
הוכנס לשירות בטייסת 144 בבסיס חצור. יצא משירות בבסיס כשהטייסת נסגרה.

הועבר לתעשיה האוירית ולאחר מכן הוחזר לחיל האויר, נצבע מחדש והוצב בשלוחת בית הספר הטכני של חיל האויר בבאר שבע.
