פרטי המטוס:
דגם: A-4E סקייהוק
יצרן: דגלס,מפעל אל סגונדו,ארה”ב
מספר יצרן: 13148
מספר צי: Bu.150095

תולדות המטוס:
ב-7 בינואר 1964 הוצב בכנף H&MS-32 של חיל הנחתים בבסיס ביופורט שבמדינת קרולינה הדרומית. ב-10 במרץ 1964 הוצב בטייסת הנחתים VMA-324 באותו בסיס, ב-14 במאי 1964 הוצב לטייסת חיל הנחתים VMA-331 באותו בסיס, ב-12 במאי 1966 הוחזר לטייסת VMA-324 . המטוס נשא את קוד הזנב “UX” ואת קוד החרטום “14”, והוצב עם מטוסי הטייסת על נושאת המטוסים “אינדפנדנס” במסגרת כנף האויר CVW-7.

ב- 16 בפברואר 1967 הוחזר לטייסת VMA-331 בבסיס ביופורט, וב-28 באפריל 1970 הוחזר לטייסת VMA-324. ב-18 מרץ 1971 הועבר לטייסת המשולבת VC-2 בבסיס אושאנה, והיה הסקייהוק הראשון מדגם E שהוצב בטייסת. ב-6 באוגוסט 1971 הועבר לטייסת H&MS-13 בבסיס צ’ו-לאי בויאטנם, ב-3 בספטמבר 1971 הועבר לטייסת הנחתים VMA-223 בבסיס יומה שבמדינת אריזונה.

ב-20 במרץ 1973 הועבר לטייסת ההדרכה VMAT-102 בבסיס יומה וב-16 באוקטובר 1973 הועבר לבסיס תחזוקת מטוסי הצי פנסקולה שבמדינת פלורידה ב-18 באוקטובר 1973 הועבר לבסיס התחזוקה בנורפולק שבמדינת וירג’יניה ושם פורקו ממנו מכלולים שהאמריקאים לא רצו שיועברו לישראל. משם הוטס לישראל ע”י טייסי VMAT-102 ונחת בתל נוף. נגרע ממצבת מטוסי הצי ב-23 באוקטובר 1973. (ראה המאמר “העברת מטוסי סקייהוק לישראל במלחמת יום הכיפורים” מאת אבינעם מיסניקוב באתר זה). הוכנס מיידית לשימוש בטייסת 116.
לאחר שיצא משירות ואוחסן, הועבר בשנת 1992 למכללה הטכנולוגית של חיל האויר בביה”ס הולץ בחולון להדרכת חניכי מגמת מכונאות מטוסים. לבסוף נגרט בשטח בית הספר.