דגם: נשר
יצרן: התעשיה האווירית, ישראל
מספר יצרן: S-48
תולדות המטוס
המטוס סופק לח”א ב-9 בדצמבר 1973 ונקלט בטייסת 144 בבסיס עציון. כשהחלה הטייסת לקלוט מטוסי כפיר, הועבר לטייסת 253 בבסיס איתם.
לאחר שנחתמה העיסקה הראשונה למכירת הנשרים לארגנטינה, הוטס לתעשיה האווירית, שם שופץ, שומר בקוקון והועבר לארגנטינה באוניה .המטוס ביצע את טיסתו הראשונה בשירות ח”א הארגנטינאי תחת המספר C-427 בתאריך 28.5.81 ואותו הטיס מאיור לואיס וילאר.המטוס הוחזק בבסיס קורדובה במשך מלחמת פוקלנד.
המטוס שימש אב טיפוס להשבחת המטוסים לגירסת “פינגר” (אויוניקה של כפיר C-2) שבוצעה ע”י התעשיה האוירית וח”א הארגנטינאי בבסיס האחזקה ריו IV,וביצע את טיסת הבכורה כדגם זה בתאריך 15.2.82.המטוס שימש גם כאב טיפוס לפרוייקט SINT,והגיע לניסויים במרכז ניסויי הטיסה והחימוש של ח”א הארגנטינאי ב-26.2.82.לאחר מכן שימש כאב טיפוס להשבחת “פינגר IIIA” שהיתה התקנת מכ”מ טלמטרי תוצרת אלתא,תצוגה עילית של אל אופ,מערכת ניווט דגם S-8600 של אלביט,ומערכת כח”ן דגם WDNS-41 של אלביט.המטוס ביצע את טיסת הניסוי הראשונה בתאריך 18.10.84,והועבר חזרה לבריגדה האוירית השישית בתאריך 10.12.84.
בתאריך 25.10.93 נפגע המטוס בעת הרצת מנוע במרכז ניסויי הטיסה.
יצא משירות ב-20 באוקטובר 1997.