פרטי המטוס:
דגם בואינג: 367-76-66
דגם: KC-97G-27-BO
יצרן: בואינג,מפעל סיאטל,ארה”ב
מספר יצרן: 16767
תולדות המטוס:
סופק לח”א האמריקאי ב- 25.8.54 עם המספר הסידורי 52-2736 .הוצב בטייסת התדלוק האוירי (בינוני) ה- 380 שהיתה שייכת לכנף ההפצצה ה- 98 (פיקוד האויר האסטרטגי) בבסיס לינקולן,נברסקה.בחודש נובמבר 1954 הועבר לטייסת התדלוק (בינוני) ה- 307 שהועברה לבסיס, ושויכה לכנף ההפצצה ה- 307.הטייסת יצאה לפריסות לבסיס גוז ביי בלברדור,לבסיס גרינהם-קומון של ח”א הבריטי, לבסיס ת’ול בגרינלנד, לבסיס ארנסט הארמון בניו- פאונלנד ולבסיס לייג’ס פילד באיים האזוריים.ב- 1.6.60 הטייסת הועברה לבסיס סלפרידג’ במיסורי ושויכה לכנף התדלוק האוירי ה- 4045 (פיקוד האויר האסטרטגי).הכנף יצאה לפריסה בבסיס לייג’ס פילד באיים האזוריים.ב- 1.1.63 הועברה הטייסת לכנף התדלוק האוירי ה- 500 (פיקוד האויר האסטרטגי) בבסיס סלפרידג’.
באוקטובר 1964 הועבר המטוס’ לכנף ההפצצה (כבדה) השנייה בבסיס ברקסדייל,לואיזיאנה והוסב לדגם C-97G ע”י ביטול מע’ התדלוק האוירי.
ביולי 1966 הועבר לכנף האסטרטגית ה- 3960 בבסיס אנדרסן בגואם והוסב לדגם C-97K ובמרץ 1970 יצא משירות. הועבר למרכז האחסנה והפירוק של ח”א האמריקאי בבסיס דיוויס מונת’ן באריזונה, לשם הגיע בתאריך 24 במאי 1972 ונמחק מהמלאי כעודפים.
התעשייה האוירית רכשה את המטוס והוא הועבר בתובלה קרקעית לטוסון שבאריזונה לשם הכשרה לטיסה. הוטס ארצה וכשהגיע לח”א קיבל את המספר 039 ואת אות הקריאה 4X-FPN . הופעל בגף ענק של טייסת 120 , יצא משירות בספטמבר 77 ואת טיסתו האחרונה עשה לחצרים. המטוס משמש לתצוגת תערוכות בתוכו.
הספיק לשרת ביום כיפור?