פרטי המטוס:
דגם: KC-97G-29-BO (בואינג דגם 367-76-66) סטרטופרייטר
יצרן: בואינג, מפעל סיאטל,וושינגטון,ארה”ב
מס.יצרן : 16830
מס’ חא”א: 52-2799
תולדות המטוס:
המטוס סופק לחיל האוויר האמריקאי בתאריך 25.5.54 עם המספר הסידורי 52-2799. מיד הוצב בטייסת התדלוק האווירי (בינוני) ה- 98 שהיתה שייכת לכנף ההפצצה ה- 98 של פיקוד האוויר האסטרטגי בבסיס לינקולן,נברסקה .הטייסת נשלחה לפריסות לבסיס גוז ביי של חיל האויר הקנדי בלברדור, לבסיס לייקנהית’ בבריטניה לבסיס ארנסט הארמון בניופאונדלנד ולבסיס לייג’ס פילד באיים האזוריים.
בפברואר 63′ עבר המטוס לטייסת התובלה (כבדה) של להק התובלה (כבדה) ה- 139 של המשמר הלאומי האוירי של מדינת מונטנה שבסיסה היה בשדה התעופה ע”ש רוזקרנס בעיר סט. ג’וזף, מונטנה. המטוס הוסב לדגם C-97G לתובלה ע”י ביטול מערכת התדלוק האוירי.
במאי 67′ שונה כינוי הלהק ללהק התובלה הצבאית ה- 139 ובספטמבר 69′ שונה הכינוי ללהק התדלוק האוירי ה- 139 .בינואר 70′ המטוס הועבר ללהק התדלוק האוירי ה- 126 של המשמר הלאומי של מדינת אילינוי שבסיסה היה בנמל התעופה בשיקאגו.
באוקטובר 71′ יצא משירות והועבר למרכז האחסנה והפירוק של ח”א האמריקאי בבסיס דיוויס מונת’ן באריזונה.ונמחק מהמלאי כעודפים, ובמשך זמן האחסנה שלו בבסיס פורקו מנועיו.
התעשייה האוירית רכשה את המטוס והוא הועבר בתובלה קרקעית לטוסון,אריזונה לשם הכשרה לטיסה.מנועים נרכשו מחברת איירו ספייסליינס וטכנאי התע”א הרכיבו אותם על המטוס .המטוס הגיע ארצה בתאריך 15.10.71 בארץ הורכבה מערכת תדלוק ע”י 2 פודים בכנפיים. מנור בזנב.עם כניסתו לשירות בח”א בתאריך 1.7.72 קיבל המטוס את המספר 035 ואת אות הקריאה 4X-FPO .המטוס שימש בח”א בטייסת 120 לתדלוק אווירי ויצא משירות בתאריך 1.4.78
המטוס ננטש בבסיס חצרים ועמד משך זמן ממושך בקצה המסלול עד שחולץ משם בשנת 95′ ונגרר למוזיאון חיל האויר.באוקטובר 2011 הועבר בתובלה קרקעית לתצוגת המטוסים בבסיס נבטים.