מטאור 20

תולדותיו של מטאור 7.5

פרטי המטוס:

דגם: מטאור T.MK.7A

יצרן: גלוסטר, בריטניה

דגם יצרן: G.41G

מספר יצרן: G5/254

מספר גוף:

הסבה לדגם T.MK.7– אויונס פיירי, בלגיה

תולדות המטוס:

המטוס יוצר ע”י חברת גלוסטר כמטוס קרב דגם F.MK.4 תחת חוזה  עבור חיל האויר הבלגי תחת מספר זנב בריטי VW324 . הועבר לבלגיה ונכנס לשירות  בטייסת 349 של כנף 1 בבסיס בוושיין במאי 1949, שם קיבל את מספר הזנב EF-9 ואת הקוד GE-C.

כשקיבלה הטייסת את המטאורים דגם 8 באותה שנה יצא משירות כשבספריו רשומות רק 199:15 שעות טיסה והועבר ב-14 בינואר 1952 לחברת אויונס פיירי ב- Gosselies ושם הוסב לדגם T.MK.7 דו מושבי להדרכה, בעזרת קיטים שסופקו ע”י חברת גלוסטר. חזר לשירות תחת מספר הזנב ED-15   בביה”ס לטייסי קרב בבסיס Koksijde. ב-14 בספטמבר 1954 עבר תאונה בס ספג נזק בקטגוריה 3. תוקן וחזר לשירות.

יצא משירות ב-12 באוגוסט  1957 כשבספריו רשומות 771:25 שעות טיסה. נמכר יחד עם שלושה מטוסים אחרים לחיל האויר הישראלי. הוחזר לחברת פיירי לשיפוץ ולהסבה שנמשכה מ-12 באוגוסט עד נובמבר 1957, ובה הורכבו לו בין היתר, ולפי דרישה של חיל האויר, מיצבי והגאי כיוון וגובה  דגם E.1/44 ומנועי דרוונט של מטאור מדגם 8. המטוס כונה בחיל האויר  “מטאור שבע וחצי”.

המטוס הועבר ארצה בטיסה ב-4 בדצמבר 1957 (יחד עם מטאור מס’ 19), כשהוא נושא את סימן הרישום האזרחי (וגם אות קריאה ברדיו) 4X-FEB. הוצב בטייסת 117 בבסיס רמת דוד ושימש להדרכה ולגרירת מטרות. אבד בתאונה בתאריך 26 בספטמבר 1960.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x