פרטי המטוס:
דגם: מטאור T.MK.7A
יצרן: גלוסטר, בריטניה
דגם יצרן: G.41G
מספר יצרן: G5/254
מספר גוף:
הסבה לדגם T.MK.7– אויונס פיירי, בלגיה
תולדות המטוס:
המטוס יוצר ע”י חברת גלוסטר כמטוס קרב דגם F.MK.4 תחת חוזה עבור חיל האויר הבלגי תחת מספר זנב בריטי VW324 . הועבר לבלגיה ונכנס לשירות בטייסת 349 של כנף 1 בבסיס בוושיין במאי 1949, שם קיבל את מספר הזנב EF-9 ואת הקוד GE-C.
כשקיבלה הטייסת את המטאורים דגם 8 באותה שנה יצא משירות כשבספריו רשומות רק 199:15 שעות טיסה והועבר ב-14 בינואר 1952 לחברת אויונס פיירי ב- Gosselies ושם הוסב לדגם T.MK.7 דו מושבי להדרכה, בעזרת קיטים שסופקו ע”י חברת גלוסטר. חזר לשירות תחת מספר הזנב ED-15 בביה”ס לטייסי קרב בבסיס Koksijde. ב-14 בספטמבר 1954 עבר תאונה בס ספג נזק בקטגוריה 3. תוקן וחזר לשירות.
יצא משירות ב-12 באוגוסט 1957 כשבספריו רשומות 771:25 שעות טיסה. נמכר יחד עם שלושה מטוסים אחרים לחיל האויר הישראלי. הוחזר לחברת פיירי לשיפוץ ולהסבה שנמשכה מ-12 באוגוסט עד נובמבר 1957, ובה הורכבו לו בין היתר, ולפי דרישה של חיל האויר, מיצבי והגאי כיוון וגובה דגם E.1/44 ומנועי דרוונט של מטאור מדגם 8. המטוס כונה בחיל האויר “מטאור שבע וחצי”.
המטוס הועבר ארצה בטיסה ב-4 בדצמבר 1957 (יחד עם מטאור מס’ 19), כשהוא נושא את סימן הרישום האזרחי (וגם אות קריאה ברדיו) 4X-FEB. הוצב בטייסת 117 בבסיס רמת דוד ושימש להדרכה ולגרירת מטרות. אבד בתאונה בתאריך 26 בספטמבר 1960.