מטאור 20

פרטי המטוס:

דגם: מטאור T.MK.7.5

יצרן: גלוסטר, בריטניה

דגם יצרן: G.41G

מספר יצרן: G5/254

מספר גוף:

הסבה לדגם T.MK.7– אויונס פיירי, בלגיה

מכונאי מכוון את מטאור 20 בטייסת 117

תולדות המטוס:

המטוס יוצר ע”י חברת גלוסטר כמטוס קרב דגם F.MK.4 תחת חוזה  עבור חיל האויר הבלגי תחת מספר זנב בריטי VW324 . הועבר לבלגיה ונכנס לשירות  בטייסת 349 של כנף 1 בבסיס בוושיין במאי 49, שם קיבל את מספר הזנב EF-9 ואת הקוד GE-C.

כשקיבלה הטייסת את המטאורים דגם 8 באותה שנה יצא משירות כשבספריו רשומות רק 199:15 שעות טיסה והועבר ב-14 בינואר 52 לחברת אויונס פיירי ב- Gosselies ושם הוסב לדגם T.MK.7 דו מושבי להדרכה, בעזרת קיטים שסופקו ע”י חברת גלוסטר. חזר לשירות תחת מספר הזנב ED-15   בביה”ס לטייסי קרב בבסיס Koksijde. ב-14 בספטמבר 54 עבר תאונה בס ספג נזק בקטגוריה 3. תוקן וחזר לשירות.

יצא משירות ב-12 באוגוסט  1957 כשבספריו רשומות 771:25 שעות טיסה. נמכר יחד עם שלושה מטוסים אחרים לחיל האויר הישראלי. הוחזר לחברת פיירי לשיפוץ ולהסבה שנמשכה מ-12 באוגוסט עד נובמבר 1957, ובה הורכבו לו בין היתר, ולפי דרישה של חיל האויר, מיצבי והגאי כיוון וגובה  דגם E.1/44 ומנועי דרוונט של מטאור מדגם 8. המטוס כונה בחיל האויר  “מטאור שבע וחצי”.

המטוס הועבר ארצה בטיסה ב-4 בדצמבר 1957 (יחד עם מטאור מס’ 19), כשהוא נושא את סימן הרישום האזרחי (וגם אות קריאה ברדיו) 4X-FEB. הוצב בטייסת 117 בבסיס רמת דוד ושימש להדרכה ולגרירת מטרות. אבד בתאונה בתאריך 26 בספטמבר 1960.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *