פרטי המטוס:
דגם: A-4N סקייהוק
יצרן: מקדוננל דגלס,ארה”ב
מספר יצרן: 14508
מספר צי: 159809
תולדות המטוס:
נקלט בטייסת 110. לאחר זמן קצר הועבר לטייסת 149 בבסיס עציון. עם סגירת הטייסת כהכנה לקליטת מטוסי הכפיר הועבר לטייסת 140 בבסיס . כשנסגרה זו הועבר לטייסת 116. שימש לתקיפה ולאימון בקא”מ.עם סגירת הטייסת לקראת קליטת מטוסי הנץ הועבר לטייסת 102 בבסיס חצרים.
בטייסת זו שימש המטוס למשימות מבצעיות כגון תקיפה, הנרה ותדלוק באויר, וגם לאימון חניכי מגמת מתקדם קרב בביה”ס לטיסה. עם הזמן, במטוס בוצעו שינויים שכללו התקנת מציין לייזר בחרטום, וכן את החלפת מערכת הכינון חימוש/ניווט מדגם “קריסטל” של חברת “אלביט” במערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע”י חברת “ראדא”.והפכו אותו לדגם “עייט משופר”.
בטייסת זו שימש המטוס למשימות מבצעיות כגון תקיפה, הנרה ותדלוק באויר, וגם לאימון חניכי מגמת מתקדם קרב בביה”ס לטיסה. עם הזמן, במטוס בוצעו שינויים שכללו התקנת מציין לייזר בחרטום, וכן את החלפת מערכת הכינון חימוש/ניווט מדגם “קריסטל” של חברת “אלביט” במערכת תצוגה עילית של חברת VECTOP וכן התקנת מחשב משימה ובקרת אש מתקדם,ומערכת ניווט משופרת. השינויים במטוס בוצעו בטייסת תחזוקה בחצרים בעזרת קיטים שסופקו ע”י חברת “ראדא”.והפכו אותו לדגם “עייט משופר”.
עם קליטת מטוסי הלביא בביה”ס לטיסה והפיכתו למטוס האימון המתקדם של חיל האויר, ועם תום עידן העייט בחיל האויר,יצא המטוס משירות .