פרטי המטוס:
דגם: ATR.72-212A
יצרן: ATR ,איטליה וצרפת
מספר יצרן: 656
שנת יצור: 2001
תולדות המטוס:
המטוס ביצע את טיסת הבכורה בתאריל 18 בפברואר 2001 תחת הרישום הצרפתי שהוקצה ליצרן F-WWEJ. סופק לארקיע ב-8 במרץ 2001 ומאז הופעל ע”י החברה לטיסות פנים ארציות לחיפה,אילת,ובטיסות בינלאומיות לעמאן, ללרנקה ולאיי יוון.
בתאריך 14 באפריל 10, כשהמטוס היה בטיסה 833 ועליו 22 נוסעים ו-4 אנשי צוות,טס בנתיב התובלה הנמוך דרומה מחיפה לאילת. כשהיה כ-5 מייל צפונית לנקודת הדיווח “בצרה” התקבלה בתא הטייס אזהרת התנגשות (TCAS). הטייס התקרב למטוס צסנה 172 שטס באיזור אימונים 9.הסתבר שצוות המטוס לא היה מודע לסגירת נתיבי הטיסה J14 ו-J15 באותו יום,ועל כן בעקבות עדכון מהבקר הצפוני על הנתיבים שנסגרו עבר לטוס בנתיב הנמוך והתקרב יתר על המידה לצסנה.
בתאריך 17 ביוני 12, בעת שהמטוס היה בגישה לנחיתה בשדה התעופה באילת בטיסה IZ845 משדה דב עם 73 נוסעים, נדלקה בתא הטייס נורת אזהרת אש של מנוע ימין. הצוות דומם את המנוע והפעיל את מערכת הכיבוי והמטוס נחת בשלום על מסלול 03 לאחר 10 דקות. צוותי החירום של השדה לא מצאו עקבות אש או עשן במנוע.
בתאריך 18 ביוני 15 היה המטוס מעורב בתקרית בטיחותית חמורה בעת נחיתה בנתב”ג בטיסה IZ5808 מאילת.
בתאריך 28 בספטמבר 15 בשעה 22:23 בעת שהמטוס היה בגישה לנחיתה בשדה דב בטיסת ארקיע IZ826 מאילת ועל סיפונו 72 נוסעים,דיווח הצוות על בעייה באחד מכני הנסע . הצוות החליט לנחות בנתב”ג והנחיתה עברה בשלום.
המטוס נמכר בינואר 2017 לחברת ההשקעות נורדיק אויאישן קפיטל בדנמרק. קיבל שם את סימן הרישום OY-YCA והוטס לשם. סימן הרישום הישראלי בוטל בתאריך 18 בינואר 17. המטוס יועד למכירה לחלקי חילוף לחברת אחזקת המטוסים ריינלנד אייר סרוויס בגרמניה ופורק באוקטובר 17.