פרטי המטוס:
דגם: ATR.72-212A
יצרן: ATR, איטליה/צרפת
מספר יצרן: 931
שנת יצור: נובמבר 2010
תולדות המטוס:
מטוס זה ביצע את טיסת הבכורה בתאריך כשהוא נושא את אות הקריאה F-WWEG. הלקוח המיועד היתה חברת FLY450 מאנגולה אך עיסקת המכירה לא יצאה לפועל. לאחר מכן היה מיועד למכירה לחברת התעופה אייר גויאנה אך גם כאן לא נמכר לבסוף.
המפעיל הבא שהמטוס היה מיועד להימכר אליו היתה חברת התעופה הסורית סיריין ערב איירליינס, ואפילו הוקצה לו אות קריאה סורי YK-AVC אך החברה ביטלה את ההזמנה.
נמכר לבסוף בפברואר 2011 לחברת ישראייר שחיפשה מטוס לתגבור צי המטוסים שלה לטיסות פנים ארציות. המטוס נרשם ברשות התעופה האזרחית והוקצה לו אות קריאה 4X-ATH ב-30 ביוני 2011.הוא הגיע ארצה בטיסה ממפעל החברה בטולוז ונכנס לשירות בקו הטיסות לאילת ב-5 ביולי.
בתאריך 21 במאי 2015 , זמו קצר לאחר המראה מאילת, הוריד הקברניט את כח המנועים מסל”ד המראה לסל”ד לטיפוס ואז נדלקה מנורת אזהרת לחץ שמן נמוך במנוע ימין. הצוות הכריז על חרום, כיבה את המנוע ונחת נחיתת חירום בשדה עובדה. למטוס היו באותה עת 8,323 שעות טיסה ו-9,923 מחזורי התעיפות. בתאריך 25 במאי 2015, חזרה התקלה באותו מנוע בתנאים דומים. גם כאן הכריז הצוות על חירום, כיבה את המנוע אך המשיך ונחת בנתב”ג. המנוע נשלח לחברת לופטהאנסה טכניק במטרה לחקור את הכשל הטני שגרם לתקלות אולם לא הוסקה מסקנה ברורה מה היתה הסיבה לכשל.המנוע שוחרר לטיסה תחת מעקב. |
ישראייר מכרה את המטוס לחברת Leading Edge Air Services הפיליפינית. המטוס קיבל בפיליפינים סימן רישום RP-C9421 ויצא מהארץ ב-8 במרץ 2023. רישומו הישראלי בוטל ב-27 בפברואר 2023.
המטוס נמכר לחברה בפיליפינים ויצא ב08/03 ברישום RP-C9421