סרן אהוד חנקין וסגן אבי לניר מטייסת 117 יצאו ביום 8 ביוני 67 מרמת דוד במטוסי שחק (חנקין בשחק 50 ולניר בשחק 45) לליווי זוג מטוסי ווטור מטייסת 110 שטסו לצילום מיצר המיתלה שבחצי האי סיני. את מטוסי הווטור הובילו סגן רן גורן והנווט שבתאי בן שוע בווטור 62, ואת המטוס השני,ווטור 12, הטיס סרן מיכאל דביר.
כך סיפר חנקין, בספר ההפלות של הטייסת:
אין כמו תצ”א לוודא את תוצאות התקיפה ולשמש אח”כ עדות להיסטוריה מפוארת.אי לכך נשלח מבנה של טייסת 110 לצילום המיתלה וצירים נוספים בסיני. בצמוד אליהם נשלחנו אנו להגנה מפני מטוסי אוייב. ואמנם, מיד לאחר שנכנסנו למיתלה, נתגלו לפנינו במצח שני מטוסי מיג 17 שבאו לתקוף את כוחותינו שבזה הרגע נכנסו לצד המזרחי של המיתלה. הווטורים מיד לקחו כיוון הביתה ואנו נכנסנו איתם לקרב אויר. תחילת הקרב היתה כשהם בזוג ואנחנו מנסים להיכנס עליהם בפסים, נסיון של ירי ומיד פיצול לבודדים. הקרב המשיך בקרב בודדים בגובה נמוך כששניהם מתפעלים יפה, הדוק ונמוך.לאחר כשתי דקות קרב התישרו המיגים בגובה נמוך מאד לכיוון התעלה. אני כמס’ 1 איבדתי את המיג שלי ומיד גיליתי את המיג השני. נכנסתי לרדיפה אחריו כשאני חולף את מס’ 2 בטווח 400 מ’ ובמהירות 650-700 קשר.יריתי צרור ארוך של תותחים שפגע בחלקו האחורי של המיג. חלקים התעופפו באויר אך הוא המשיך לטוס. עקב מחסור בדלק שברתי לכיוון מזרח,ומס’ 2 המשיך ברדיפה אחרי התעלה.2 ירה גם כן אך ללא תוצאות. חזרנו בגובה בתצרוכת דלק חסכונית ונחתנו בחצור. בחצור תידלקנו וחזרנו בטיסה לרמת דוד.בבית התברר שעקב טעות הוכנסה תחמושת ח”ש במקום אורליקון.מעשה שיכול להיות שמנע הפלת מיג. |
מאוחר יותר התברר שמטוס המיג שהטיס לויטננט שאלאבי , טייס ניסוי מצרי , נפל וטייסו נהרג.