נץ 986

פרטי המטוס:

דגם: F-16B-05-CF פייטינג פאלקון

יצרן: ג’נרל דינמיקס, פורת’ וורת’, טקסס

מספר יצרן: 62-37

מספר חא”א: 78-0111

נץ 986 בסלון האוירי בפריס ביולי 1999 Photo: Mauritz Even

תולדות המטוס:

נקלט בח”א האמריקאי בתאריך 4 במרץ 80. הוצב בטייסת אימון הקרב הטקטית ה-61 בה נשא את קוד הזנב “MC”.בספטמבר 88 הועבר לטייסת בלהק הקרב הטקטי ה-184,באוקטובר 91 הועבר לטייסת בלהק הקרב הטקטי ה-162,הועבר לחיל האויר ב-29 בספטמבר 94.

המטוס קיבל את מספר הזנב 986 אך זה לא נצבע עליו והוא עמד תקופה ארוכה מאחורי מוסך נץ בבסיס רמון. הועבר לתעשיה האוירית שם שופץ, ושימש כמטוס ניסוי והדגמה לחליפה אויונית מתקדמת בעלת ארכיטקטורה פתוחה  שבה שולבו רכיבים תוצרת אלתא,אלביט, אל אופ, אסטרונאוטיקס, ראדא,רפאל חטיבת מל”מ של התעשיה האוירית, רוקאר,התעשיה הצבאית, שחם אלקטרוניקה ואורביט.

המטוס כונה F-16 ACE(Avionics Capabilities Enhancement) וסומן במספר 313 ובאות הקריאה 4X-ACE.הוא כלל מכ”מ דגם EL/M-2032 של אלתא בעל יכולת מפתח סינטטי ((SAR.

ביצע את טיסת הבכורה במאי 2001. ההשבחה נבחנה ע”י ח”א אולם הוחלט שלא לבצעה ולרכוש כמות נוספת של מטוסי הסופה. התעשיה האוירית הציגה את המטוס בסלון האוירי בפריס והציעה את השבחת ה-ACE לח”א של ונצואלה אולם ממשלת ארה”ב הטילה איסור על כך.

המטוס יצא משירות בשנת 2004 ונמצא באחסנה פתוחה בתעשיה האוירית.

שתפו את המאמר

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה