פרטי המטוס:
דגם: F-16B-05-CF פייטינג פאלקון
יצרן: ג’נרל דינמיקס, פורת’ וורת’, טקסס
מספר יצרן: 62-37
מספר חא”א: 78-0111
תולדות המטוס:
נקלט בח”א האמריקאי בתאריך 4 במרץ 1980. הוצב בטייסת אימון הקרב הטקטית ה-61 בה נשא את קוד הזנב “MC”.בספטמבר 1988 הועבר לטייסת בלהק הקרב הטקטי ה-184,באוקטובר 1991 הועבר לטייסת ההדרכה ה-162 של כנף 162 של המשמר הלאומי של מדינת אריזונה.
הועבר לחיל האויר ב-29 בספטמבר 1994 תחת עיסקת Peace Marble IV.המטוס קיבל את מספר הזנב 986 והוא עמד תקופה ארוכה מאחורי מוסך נץ בבסיס רמון.
הועבר לתעשיה האוירית שם שופץ, ושימש כמטוס ניסוי והדגמה לחליפה אויונית מתקדמת בעלת ארכיטקטורה פתוחה שבה שולבו רכיבים תוצרת אלתא,אלביט, אל אופ, אסטרונאוטיקס, ראדא,רפאל חטיבת מל”מ של התעשיה האוירית, רוקאר,התעשיה הצבאית, שחם אלקטרוניקה ואורביט.
המטוס כונה F-16 ACE(Avionics Capabilities Enhancement) וסומן במספר 313 ובאות הקריאה 4X-ACE.הוא כלל מכ”מ דגם EL/M-2032 של אלתא בעל יכולת מפתח סינטטי (SAR.)
ביצע את טיסת הבכורה במאי 2001. ההשבחה נבחנה ע”י ח”א אולם הוחלט שלא לבצעה עקב מחסור בתקציב ולרכוש כמות נוספת של מטוסי הסופה. התעשיה האוירית הציגה את המטוס בסלון האוירי בפריס והציעה את השבחת ה-ACE לח”א של ונצואלה אולם ממשלת ארה”ב הטילה איסור על כך.
המטוס יצא משירות בשנת 2004 ונמצא באחסנה פתוחה בתעשיה האוירית.