ראם 270

פרטי המטוס:

דגם: 707-3J6C

יצרן: בואינג, מפעל רנטון, ארה”ב

מספר יצרן: 20722

מספר גוף: 877

מספר מנת יצור: 9005

סלקל: GMAF

תולדות המטוס:

הוזמן בבואינג ע”י מנהל התעופה האזרחית הסינית (CAAC) ב-12 בספטמבר 72.נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 20 בדצמבר 73 כשהוא נושא את מספר הזיהוי “2418”,וביצע את טיסת הבכורה בתאריך 25 בינואר 74.

סופק לחברת China Machinery Export & Import לאחר חודש והועבר דרך אנקוראג’ באלסקה לשאנגחאי כשהוא נושא את מספר הזיהוי “2418”.הועבר למנהל התעופה האזרחית הסינית  לאחר יומיים וקיבל את אות הקריאה B-2418.

הועבר לחברת התעופה צ’יינה סאותווסט איירליינס בנובמבר 83.ב-12 בפברואר 96 נרכש ע”י חברת Pacific Airline Support Corp והועבר לשדה אופה לוקה לאחסנה כשהוא נושא אות קריאה זמני סיני B-606L. לאחר מכן הורכבו על מנועיו משתיקי רעש ע”י חברת QNC ואז השתנה סימון הדגם ל- 707-3J6C(Q).

נרכש ע”י חברת Triangle Airline ואות הקריאה שלו שונה ל-5X-TRA. החברה השתמשה בו להובלת דגים.נרכש ע”י משרד הביטחון מחברת Jet Starr Inc  ב-16 בנובמבר 95 כפלטפורמה למטוס תדלוק באויר.הוטס ארצה ואוחסן בבסיס ח”א בנתב”ג כשבספריו רשומות 28,270 שעות ו-14,545 נחיתות.

ב-31 בינואר 99 הועבר לתעשיה האוירית לביצוע ביקורת C8+ ואז התברר שהמטוס סובל משיתוך רב ועמוק. לאחר שתע”א העבירה לחיל האויר הערכת מחיר של 160,000 שעות עבודה במחיר לא סופי של 4 מליון דולר, הוחלט לאחר סדרת דיונים שהתקיימו בח”א שאין כדאיות כלכלית לשפץ את המטוס ולבסוף, באוגוסט 99  אישר מפקד ח”א אלוף איתן בן אליהו את גריטתו.

כן הוחלט ע”י החיל שמהמטוס יפורקו כל חלקי המבנה,המערכות והמנועים  הניתנים לשימוש חוזר, ושלד המטוס יועבר כתרומת החיל לאגודת הצלילה הישראלית, שתדאג להעבירו ולהשקיעו בים, ואם תרומה זו לא תצא לפועל, המטוס יגרט במקום עמדו.

המטוס נגרט במרץ 2000.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב print
מנוי
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

0
Would love your thoughts, please comment.x