פרטי המטוס:
דגם: 707-3J6C
יצרן: בואינג, מפעל רנטון, ארה”ב
מספר יצרן: 20722
מספר גוף: 877
מספר מנת יצור: 9005
סלקל: GMAF
תולדות המטוס:
הוזמן בבואינג ע”י מנהל התעופה האזרחית הסינית (CAAC) ב-12 בספטמבר 72.נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 20 בדצמבר 73 כשהוא נושא את מספר הזיהוי “2418”,וביצע את טיסת הבכורה בתאריך 25 בינואר 74.
סופק לחברת China Machinery Export & Import לאחר חודש והועבר דרך אנקוראג’ באלסקה לשאנגחאי כשהוא נושא את מספר הזיהוי “2418”.הועבר למנהל התעופה האזרחית הסינית לאחר יומיים וקיבל את אות הקריאה B-2418.
הועבר לחברת התעופה צ’יינה סאותווסט איירליינס בנובמבר 83.ב-12 בפברואר 96 נרכש ע”י חברת Pacific Airline Support Corp והועבר לשדה אופה לוקה לאחסנה כשהוא נושא אות קריאה זמני סיני B-606L. לאחר מכן הורכבו על מנועיו משתיקי רעש ע”י חברת QNC ואז השתנה סימון הדגם ל- 707-3J6C(Q).
נרכש ע”י חברת Triangle Airline ואות הקריאה שלו שונה ל-5X-TRA. החברה השתמשה בו להובלת דגים.נרכש ע”י משרד הביטחון מחברת Jet Starr Inc ב-16 בנובמבר 95 כפלטפורמה למטוס תדלוק באויר.הוטס ארצה ואוחסן בבסיס ח”א בנתב”ג כשבספריו רשומות 28,270 שעות ו-14,545 נחיתות.
ב-31 בינואר 99 הועבר לתעשיה האוירית לביצוע ביקורת C8+ ואז התברר שהמטוס סובל משיתוך רב ועמוק. לאחר שתע”א העבירה לחיל האויר הערכת מחיר של 160,000 שעות עבודה במחיר לא סופי של 4 מליון דולר, הוחלט לאחר סדרת דיונים שהתקיימו בח”א שאין כדאיות כלכלית לשפץ את המטוס ולבסוף, באוגוסט 99 אישר מפקד ח”א אלוף איתן בן אליהו את גריטתו.
כן הוחלט ע”י החיל שמהמטוס יפורקו כל חלקי המבנה,המערכות והמנועים הניתנים לשימוש חוזר, ושלד המטוס יועבר כתרומת החיל לאגודת הצלילה הישראלית, שתדאג להעבירו ולהשקיעו בים, ואם תרומה זו לא תצא לפועל, המטוס יגרט במקום עמדו.
המטוס נגרט במרץ 2000.