ראם 4X-JYA/006

תולדותיו של מטוס בואינג 707 זקן שהפך למטוס הראשון מסוגו בחיל האויר

פרטי המטוס:

דגם: 707-124

טיפוס: מטוס נוסעים

יצרן: בואינג,ארה”ב

מספר יצרן: 18012

מספר קו יצור: 57

מספר בלוק יצור: 0305

קוד תחזוקה: CO0004

תולדות המטוס:

מטוס זה הוזמן ע”י חברת התעופה האמריקאית קונטיננטל איירלינס בדצמבר 1955. הוא נגלל במפעל רנטון של בואינג בתאריך 24.6.59 וביצע את טיסת הבכורה בתאריך 3.8.59 כשהוא נושא את סימן הרישום N74612.

בנובמבר 1959 הוחכר לחברת בראניף אינטרנשיונל לצורך הדרכת צוותים לאחר שמטוס מס’ יצרן 17691 שהוזמן ע”י בראניף אבד בתאונה בטיסת הקבלה. המטוס הופעל בבראניף כשהוא אינו צבוע וכונה בפי טייסי החברה “Gray Ghost” ו- Silver Ghost”.הוחזר לבואינג בפברואר 1960.

הוחכר לחברת קונטיננטל ב-17.3.60 ונרכש על ידה ב-28.9.60. בנובמבר 1967 נחתמה עיסקה למכירתו לחברת התעופה צ’אנל איירוויז אך העיסקה לא הושלמה לאחר שצ’אנל נקלעה לקשיים כספיים, והמטוס נמכר לחברת התעופה TWA ב-8.12.67, נכנס לשירות וקיבל את מספר הצי 7746.

יצא משירות והוכנס לאחסנה. נרכש ע”י התעשיה האוירית יחד עם מטוסים נוספים והועבר ארצה בנתיב גוז ביי (קנדה), אורלי (פאריז) לוד ב-11.11.71. הוכנס לאחסנה בש”ת לוד.

בשנת 1972 נרשם ע”י התעשיה האוירית תחת סימן הרישום 4X-JAA. שופץ ונכנס לשירות חיל האויר במלחמת יום כיפור תחת מס’ הזנב 006 ואות הקריאה 4X-JYA. המטוס שימש במלחמה להטסת חיילי מילואים לחזית וחזרה לחופשות. לאחר מכן שימש בח”א לטיסות לטיסות נוסעים בינלאומיות וטיסות אח”מ. יצא משירות בספטמבר 1983,הוכנס לאחסנה בנתב”ג ולאחר מכן הועבר לבסיס סירקין.

גורלו לא ידוע, כפי הנראה שנמכר לגריטה.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x