פרטי המטוס
דגם: C-47A-10-DK
טיפוס: מטוס תובלה
יצרן: דגלס, ארה"ב
מספר יצרן: 12486
מס' חא"א: 42-92661

תולדות המטוס
המטוס יוצר תחת חוזה מס' AC-28405 במפעל אוקלהומה סיטי של חברת דגלס. התקבל ע"י הזרוע האוירית של צבא ארה"ב בתאריך 9.2.44 והועבר לח"א המלכותי הבריטי בבסיס מונטראל בתאריך 21.2.44 כדגם דקוטה C.MK.III וניתן לו מספר הזנב KG451.
המטוס הוטס לבריטניה והוצב בטייסת 233 בתאריך 18.3.44,הועבר ליחידה לפיתוח טקטיקות תובלה של ח"א המלכותי בתאריך 24.5.44,וליחידת הסבה לטייסי תובלה מס' 1381 בתאריך 27.9.45.
נמכר כעודפים לחברת אנגלו-ואאל אייר טרנספורט מיוהניסבורג בתאריך 23.11.46 ונרשם בבריטניה תחת סימן רישום G-AIYT בתאריך 20.12.46. למטוס הוצאה תעודת כושר טיסה מס' 8869. הועבר לדרום אפריקה באפריל 1947 ונרשם במשרד התחבורה ביוהניסבורג ע"ש החברה תחת סימן רישום ZS-BCJ.

נמכר ב-12.3.47 לחברת ווסטאייר טרנספורט שהוקמה בדרא"פ ע"י בוריס סניור במטרה להטיס לא"י מתנדבים,דואר ומטענים אחרים.סימן הרישום הבריטי בוטל באותו יום.הטיסות נערכו פעמיים בשבוע דרך רומא, והמטוס הוביל בין היתר חלקי חילוף למטוסים, מנועים ודואר.
בחיל האויר הופעל בתחילה ע"י טייסת 103,לאחר מכן בגף דקוטה של טייסת 120 ולאחר מכן בטייסת 122.
ב-1 במאי 1959,בהורדת גלגלים לקראת נחיתה לא נדלקו 2 נורות ירוקות בלוח המכשירים בתא הטייס המראות שכני הנסע במצב מטה ונעולים. כמו כן הופעל צופר אזעקה. הטייס וידא שהגלגלים מטה ונעולים ונחת בשלום.
באוקטובר 1962 היה המטוס באחסנה חיה בבדק.
בתאריך 4 בנובמבר 1965 הודיע ח"א לתעשיה האוירית על אפיון המטוס למשימות אימון נווטים ואלחוטאים, למשימות מודיעין וקליטת שידורי טלוויזיה .המערכות הותקנו במטוס והוא הוחזר לטייסת ביוני 1966.
ב-12 באוקטובר 1967 משהו, כנראה ציפור, פגע בחלון הקדמי וסדק אותו. המטוס צבר עד אז 5,315:20 ש"ט
ב-18 בדצמבר 1967 אירע תקר באחד הגלגלים הראשיים בהמראה מבסיס חצרים. .המטוס נחת בשלום אך ספג נזק מסוג 2.
ב-23 בפברואר 1968 המריא המטוס בשעה 22:00 מחצרים לטיסת נמ"א ונחת ב-23:35.בבח"א 3. עם הורדת מדפים מלא לפני נחיתה המטוס החל להתגלגל הצידה. הטייס ניחש שהמדפים לא ירדו שווה. הרים לחצי ונחת. נשברו 2 מוטות מפעילים של המדפים ובתנועתם גרמו לנזק לפח ולצלעות. למטוס היו 5547:00 ש"ט.מונתה וח"ק בראשות יורם רביד.
בטיסת נמ"א ים שנערכה ב-7 בנובמבר 1968,בשעה 19:10 נשמע פיצוץ במנוע שמאל. הקברנים סובב את המטוס חזרה לבסיס ולאחר 2 דקות נשמע עוד פיצוץ., ואז הצוות החל בהנמכה בכח שיוט. כשהגיע המטוס לגובה 2,000 רגל הצוות רצה להפסיק את ההנמכה אולם המטוס לא שמר גובה. הצוות הוסיף כוח במנוע ימין ולאחר מכן עוד כוח ואז השקיעה נפסקה. לבסוף המטוס נחת בשלום.
המטוס נגרע מהסד"כ בתאריך 11.7.86 לאחר תאונה והועבר לאחסנה ולאחר מכן למוזיאון חיל האויר .בתחילה היה בתצוגה ואחר כך הועבר לשדה מאחורי רחבת המטוסים ושם נזנח.בתאריך 14 באפריל 2010 הועבר כשהוא מפורק ע"ג משאיות לבסיס נבטים.

המטוס הורכב בבסיס ע"י אנשי התעשיה האוירית, וגפי תחזוקה בבסיס. נצבע מחדש, והועמד בפארק המטוסים בכניסה לבסיס.
