בל 205 046

פרטי המסוק:

דגם: 205A-1

יצרן: בל,מפעל פורת’ וורת’, טקסס, ארה”ב.

מספר יצרן: 30013

תמונה: כרמל חבה

תולדות המסוק:

הושלם וסופק לח”א  באוגוסט 68. התקבל בחיל האויר ב-6 באוקטובר 68. הופעל בטייסת 124 לתובלת סער,חילוץ ועוד עד שיצא משירות במרץ 78 והוכנס לאחסנה עד למכירתו.

יחידת המכירות של משרד הביטחון (סיב”ט) מכרה את המסוק בשנת 87 או תחילת 88  לבעלים בארה”ב כשהוא במצב טכני גרוע והבאתו למצב טיסה נדרשה בנייה מחדש.

הועבר לקנדה בשנת 88 ונבנה מחדש עד שנת 1990. אז נרשם במרשם המטוסים האזרחיים של משרד התחבורה הקנדי  ב-25 באפריל 90 תחת סימן הרישום C-FHVX ע”ש חברת פולסר הליקופטרס בע”מ מדלתה שבמחוז בריטיש קולומביה. חברה זו היתה חלק מחברת Société Nouvelle Aviagri מוונקובר,שבעליה היתה חברת Société Nouvelle Aviagri משומונט  שבצרפת. המסוק הועבר לצרפת והופעל שם  בצבעי Pulsar/Aviagri מתחילת קיץ 90.

המסוק עבר תאונה  במאי או ביוני 91 ונכנס לשיפוץ . סימן הרישום הקנדי בוטל ב-10 באוגוסט .91 לאחר גמר השיפוץ נרשם המסוק בצרפת  ב-20 בינואר 92 תחת סימן הרישום F-GINO  ע”ש חברת 94      BNP Bail (Société Nouvelle Aviagri משומונט, שהמשיכה להפעיל אותו בצרפת בצבעי Pulsar/Aviagri אך ללא הלוגו.

במאי 94 הועברה הבעלות לחברת  SNC Negocequip מטולוז לצורך מכירה, וביולי 94 נמכר לחברת Omni Aviacao e Technologia S.A מפורטו סאלבו שבמחוז ליסבון בפורטוגל. נרשם על שמה תחת סימן הרישום CS-HCC  והופעל על ידה עד שנמכר לחברת המסוקים הקנדית Eagle Copters Ltd מקלגרי. נרשם על שמה תחת סימן הרישום C-FDDJ ב-21 בדצמבר 04.

ב-4 במאי 05 נמכר לנאמנות Copter Lease LLC מאלבוקרקי שבמדינת ניו מקסיקו בארה”ב ונרשם על שמה במנהל התעופה הפדרלי (FAA) תחת סימן הרישום  N107BZ ב-20 במאי 05. ב-15 ביוני 05 נמכר למשטרת מחוז סן דייגו שבקליפורניה והוא רשום על שמה עד היום.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x