פרטי המסוק:
דגם: H-34G-III
יצרן: סיקורסקי,סטראטפורד, קונקטיקט,ארה”ב
מספר יצרן: 58-1637
מספר צי: Bu.150788
תולדות המסוק:
יוצר ע”י חב’ סיקורסקי כדגם CH-34C ויועד למכירה לגרמניה. קיבל את הכינוי הגרמני H-34G.III וניתן לו גם מספר סידורי של הצי האמריקאי Buno.150788 . מספרים כאלו ניתנו לכל המסוקים מסוג זה שנבנו עבור גרמניה.
בעקבות עסקת “רז” של ממשלת ישראל עם גרמניה, כחלק מהפיצויים ששילמה ממשלת גרמניה לעם היהודי, הועברו 24 מסוקים בעודם על האניות בין 25.12.62 ל- 8.63 והגיעו לארץ.
האניה שבה הובל המסוק יצאה לדרך ב-6 במאי 1963. עם הורדתו מהאניה בתאריך 9 ביוני 1963, הועבר המסוק למוסכי ביה”ס הטכני של ח”א בחיפה, הוכשר לטיסה, טס לתל נוף ונכנס לשירות בטייסת 124 עם מספר הזנב 10. שימש לחילוץ, הובלת כוחות ולמרדפים אחרי מחבלים.
עם סגירת מערך מסוקי ה-S-58 בחיל האויר ב-6 באוקטובר 1968 הוכנס המסוק לאחסנה חיה בתל נוף. לבסוף נמכר ביולי 1970 דרך חברת מטרופוליטן איירמוטיב לחברת סיקורסקי.(יש אומרים שמכירה זו היתה חלק מהתשלום על מסוקי היסעור).
מסוק זה ואחרים הובלו למפעל החברה בסטראטפורד שבמדינת קונקטיקט ושם שופצו, אוזרחו ושודרגו לדגם S-58ET , בין היתר ע”י התקנת מנוע טורבינה מדגם PT6T-3 של חברת פראט אנד וויטני הקנדית.
המסוק קיבל סימן רישום אזרחי N4383S לצורך טיסות הניסוי והרישוי ב-14 בינואר 1971, נמכר לחברת המסוקים הברזילאית לידר טקסי אארו ונרשם בברזיל תחת סימן הרישום PT-HFW ב-28 בפברואר 1974.
ב-6 בפברואר 1974 המסוק נחת נחיתת חירום על חוף קווימדאס שבמרנהו בברזיל עקב תקלה באחד מהדמפרים של הרוטור הראשי. טייסו שגה בהערכת הגובה בנחיתה ולהבי הרוטור הראשי חתכו את הזנב. המסוק ניזוק קשות והושבת.