פרטי המסוק:
דגם: SA-341G גאזל
יצרן: איירוספטיאל,צרפת
מספר יצרן: 1097
שנת יצור: 1973

תולדות המסוק:
הובא לארצות הברית ע”י חברת Vought Helicopters והופעל על ידה תחת אות קריאה N37748 משנת 1974 עד שנת 1980 שבה נמכר לחברת American Helicopter Corporation .חברה זו הפעילה את המסוק עד שנת 1983 ומכרה אותו לחברת Specialist Flying Training בע”מ שמרכזה היה בשדה התעופה קרלייל בבריטניה.המסוק נרשם על שמה של החברה והוצא לו אות קריאה בריטי G-BLAO בתאריך 16.11.83.הגיע לבריטניה מפורק בתוך מכולה יחד עם מסוקי גאזל אחרים בחורף 83-84. חזר לטוס לאחר ההרכבה בקיץ 84.בתאריך 15.12.86 עברה הבעלות עליו לנורמן סיריל קרמר מלונדון,שמכר אותו לחברת מרום בנובמבר 86.

המסוק הגיע ארצה בטיסה, הופעל זמן מסויים תחת אות הקריאה הבריטי,ושימש לעבודות שונות עבור חברת החשמל מבסיס חברת מרום בש”ת הרצליה לאחר שמרום זכתה במכרז לפרוייקט שטיפת קוי המתח הגבוה של חברת החשמל.כשנסגרה חברת מרום עברה הבעלות לחברת הליקופטר שירותי טיסה,שהיתה חברת בת של חברת מרום. באותה תקופה ניתן למסוק אות קריאה 4X-BHG.המסוק שימש להטסת נוסעים למקומות שונים ברחבי הארץ,שטיפת קוי מתח גבוה ולהטסת עובדי החברה.
%20later%20HA-LFA.png?id=30668608)
חברת כימניר יזמה יחד עם חברת נטלי לשירותי עזרה ראשונה דחופה את הפיכתו של המסוק למסוק פינוי בהיטס.המסוק מותקן כנדרש ונצבע בצבעי חברת נטלי,אך המיזם לא החזיק מעמד זמן רב כפי הנראה עקב הוצאות התפעול הגדולות הקשורות בהפעלת המסוק.
המסוק המשיך לטוס בחברת כימניר עד שיצא משירות עקב מצבו הטכני ואוחסן במחסן החברה בש”ת הרצליה.בשנת 2008, לאחר שהיה מאוחסן שנים רבות נמכר ללקוח בבריטניה.
המסוק הגיע להונגריה שופץ למצב טיסה וכיום מופעל ע”י חברת הידרופלן נורד המפעילה ומתחזקת בין היתר מסוקי גאזל,תחת אות הקריאה HA-LFA
![]() |
המסוק הוצע למכירה בשנת 2012 ע”י חברת Avitech HIGH