פרטי המטוס:
דגם: SC-7 סקייואן 3
יצרן: שורטס,אירלנד
מספר יצרן: SH.1847
טיסה ראשונה: 6.6.68
תולדות המטוס:
המטוס היה רשום בבריטניה בבעלות חברת שורט תחת סימן הרישום G-AWKV. נמכר לחברת רמט וורנר האמריקאית ונרשם על שמה במנהל התעופה הפדרלי תחת סימן הרישום N735R בתאריך 14.10.68. במרץ 69 נרכש ע”י חברת אייר-סרץ’ אויאיישן וסימן הרישום שונה ל-N3419.לאחר חודשיים נמכר לחברת פ.ב.אייר ושות’, וכמעט מייד הושכר לחברת צ’ירוקי איירלינס. בשנת 1971 הושכר לחברת מקיי אינטרנשיונל אייר קומיוטר עד 1972.
באותה שנה נשכר ע”י חברת יעף תעופה, הובא ארצה ונרשם במנהל התעופה האזרחית תחת סימן הרישום 4X-AYZ.כונה בחברה “מיני ג’מבו” והופעל לטיסות פנים ארציות.
הוחזר למשכיר בחודש מרץ 1973, ולאחר שהגיע לארה”ב נצבע עליו שוב סימן הרישום האמריקאי N3419. לאחר חודשיים הושכר לחברת התעופה הלאומית היוונית אולימפיק והופעל בה תחת סימן הרישום SX-BBW למשך תקופה בת חצי שנה. בדצמבר 1973 נמכר לחברת איירספיד אינק. ובמאי 1974 נמכר לחברת דלאוור אייר פרייט. סימן הרישום שונה ל-N80DA והחברה שינתה את שמה לסאמיט איירליינס אינק באותה שנה.
ביולי 1979 רכשה את המטוס חברת גרייט פליינס סיילס לסחר במטוסים שמכרה אותו לחברה הקנדית קווסטור סורווייז בתאריך 17.10.80, ואז שונה סימן הרישום ל-C-GDRG .סימן זה בוטל במאי 1997 כשהמטוס הועבר לפעילות בברזיל. שם קיבל אות קריאה PT-WKU בתאריך 1.10.97.
המטוס הוחזר לקנדה ונמכר לחברת קראון מייל אנד דליברי סרוויסס,בעלת חברת בתעופה פילד אויאיישן בתאריך 14.1.98.סימן הרישום C-GDRG הוחזר לו. לאחר מכן, ב-13 באפריל 1998 הושכר לחברה הברזילאית לאסה אנג’ינריה, שעסקה במחקר גיאופיזי, הועבר שוב לברזיל ונרשם שם תחת סימן רישום PT-WYA בתאריך 18 במאי 1998.
הוחזר לקנדה ב-1 בפברואר 1999, וב-13 בדצמבר 2000 נמכר לחברת התעופה סאמיט איירווייז.באפריל 2002 נמכר לחברה האמריקאית אדוונסד אייר אינק.וקיבל סימן רישום N64HB בתאריך 29.4.02.בסיסו בשירות חברה זו היה בעיר קונסיל בלאפס במדינת אייווה.ב-19 באפריל 2007 נמכר לחברת התעופה הקנדית אלקן אייר מהעיר ווייטהורס שבחבל יוקון בקנדה, הנותנת שירותי מוניות אויר ופינוי אוירי וקיבל סימן רישום חדש C-FTBI.ב-18 בפברואר 2010 נמכר לחברת Ten Barrel Inc. מווייטהורס, לאחר מכן נמכר לחברת אלקן אייר.