פרטי המטוס:
דגם: C-130E-95-LM הרקולס
יצרן: לוקהיד, מפעל מריאטה, ג’ורג’יה, ארה”ב
דגם יצרן: 382-4B
מספר יצרן: 382-3913
מספר ח”א ארה”ב: 63-7843
שנת יצור: 1963.

תולדות המטוס:
המטוס התקבל בחיל האויר האמריקאי בתאריך 12.2.64 והוצב בכנף התובלה האוירית (כבדה) ה-1611 (שירות התובלה האוירית הצבאי) בבסיס מקגוויר שבמדינת ניו ג’רסי. בינואר 1966 הועבר לטייסת בכנף התובלה האוירית הצבאית ה-438 (שירות התובלה האוירית הצבאי) באותו בסיס וביולי 1968 הועבר לטייסת בכנף התובלה האוירית הטקטית ה-516 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס דייס במדינת טקסס. מטוסי ההרקולס של טייסת זו ביצעו פריסות לבסיס מילדנהול בבריטניה ולבסיס ריין מיין בגרמניה.
במאי 1972 הועבר לטייסת בכנף התובלה הטקטית ה-463 (פיקוד האויר הטקטי) בבסיס דייס. מטוסי ההרקולס של טייסת זו ביצעו פריסות לבסיס צ’ינג צ’ואנג קנג בטאיוון ולבסיס טאקלי ובסיס יו-טפאו בתאילנד. באוקטובר 1973 הורד ממצבת חיל האויר האמריקאי והועבר ארצה.
נקלט בטייסת 131 שהוקמה בנתב”ג ב-14 באוקטובר 1973 ונכנס ישר לשירות במשימות העברת נגמ”שים לכוחות צה”ל בסיני ובהמשך במשימות תובלת ציוד וכ”א ופינוי פצועים. הטייסת ומטוסיה עברו לבסיס נבטים ב-25 באוגוסט 2008, והמטוס הופעל גם בהטסת סיוע הומניטרי ומשלחות חילוץ לאיזורי אסון בעולם.בין היתר השתתף בכנס Royal International Air Tatoo שנערך בבסיס ח”א המלכותי קוטסמור ב-22-23 ביולי 2000 וזכה שם בתואר ” Airlift 2000 Concours d’Elegance Highly Commended”.
יצא משירות בבסיס נבטים עקב מספר שעות הטיסה הרב שצבר . הוצע למכירה במכרז סיב”ט 40004988 מ-31 במרץ 2020