תאונת קורנס 316

נחיתת חירום עם וו עצירה

פרטי המטוס:

דגם: F-4E-50-MC פאנטום II

יצרן: מקדוננל דגלס, ארה”ב

מספר יצרן: 4293

מס’ חא”א: 72-0133

תיאור האירוע:

בשנת 1974 יצא מבנה של מטוסי קורנס של טייסת 69 לאימון תקיפה מבצעי במטווח.המטוס היה חמוש ב-2 אשכולות של 3 פצצות ובשני מיכלים נתיקים. טייסו, שהיה סמ”ט ב’ של הטייסת באותה תקופה והיה המוביל, חצה את חוף הים, טס מערבה כ-15 מייל , לאחר מכן פנה וטס לאורך החוף ולאחר מכן נכנס לעבר המטווח.

לפתע אירעה במנוע ימין תקלת תריסים, והתריסים נשארו פתוחים, תקלה זו גרמה לאיבוד דחף משמעותי. היות והבד”ח (בדיקות החירום) הורה על נחיתה בבסיס הקרוב החליט הטייס על נחיתה. הוא התלבט אם להשליך את החימוש אך החליט להשאירו על המטוס ורוקן דלק עד למשקל נחיתה.

הטייס ביצע הקפה והגיע לנחיתה ללא מדפים ובגישה שטוחה, היות והמטוס היה כבד ועם מנוע אחד מתפקד.הטייס הוריד את וו העצירה של המטוס, נחת ונכנס לכבל העצירה.

כבל העצירה נקרע בצידו הימני ליד מקום החיבור למגלל, הצליף במטוס ונכנס דרך גוף המטוס למנוע ימין מהצד, מאחורי כונס האויר. המטוס האט ובתא הטייס נדלקה מנורת אזהרת אש מנוע. גם המגדל הודיע לטייס בקשר שהמנוע בוער. הטייס כיבה את המנוע. המטוס המשיך לרוץ, נכנס בכבל העצירה השני ונעצר. הטייס כיבה את המנוע השני והוא והנווט פתחו את רתמות מושב המפלט, פתחו את החופות וקפצו מהמטוס ארצה. למטוס הגיעו כבאיות שהוזעקו ממגדל הפיקוח וכיבו את האש.

המטוס חולץ והובל בתובלה קרקעית ליחידת האחזקה האוירית ושם, בבית המלאכה למטוסי כנף קבועה, נבדק ונקבע שיש בו נזק סוג 4. המטוס שוקם וחזר לטייסת. מאוחר יותר גם שודרג לדגם קורנס 2000.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
קייזר
קייזר
2 years ago

היה הקרפדה האחרונה בחיל .

1
0
Would love your thoughts, please comment.x