פרטי המטוס:
דגם: F-4E-43-MC פנטום II
יצרן: מקדוננל דגלס,ארה”ב
מספר יצרן: 3895
מס’ חא”א: 69-7229
תיאור האירוע:
ביום 11 לאפריל 1976 המריאה רביעיית קורנסים של טייסת 105 מחצור לאימון קרב אויר זוגות. בעת היותם מעל הים, כ-15 ק”מ מערבית לעזה, ביצעו שני הזוגות תמרון תוך כדי צלילה, אולם מס’ 2, ובו הטייס גדעון אלי והנווט זאב נשלסקי לא יצא ממנה. המטוס צלל מגובה 12,000 רגל אל הים עד שהתרסק על צוותו. בכל מהלך הצלילה לא ענה הצוות לקריאות בני המבנה האחרים. הסיבה לתאונה לא ברורה עד היום, האם מדובר בבלק אאוט או בורטיגו (מזג האויר היה אביך מאוד באותו היום ויכול שתרם לורטיגו).
סיפר לנו אריק, נווט אחד הקורנסים:
אני הייתי נווט אחד המטוסים. זה היה באימון קרב אויר זוגות מול עזה בים, כשעדין היתה שלנו.
קו האופק אכן לא היה ברור, ולא היה “קו” ממשי וחד כי היה אובך מסויים, אבל בהחלט יכולתי עדין להבדיל בין הכחול של הים לזה של השמים. התאונה היתה ברדיפה בשורה תוך פניה שמאלית לא חדה כלפי מטה, במהירות גבוהה עם ג’י. הוא היה השני ברדיפה וכבר עם אף די מיושר וקרוב לאופקי ומהיר בגובה 12,000 רגל, מה שאומר שהם היו בפחות ג’י מאיתנו
Tני הייתי ברביעיה באימון קרב אויר כשאלי גדעון ז”ל וזאב נשלסקי ז”ל נכנסו לים. Eראנן להם מגובה של כ-15 אלף רגך כיוון שבסיס האמון החה 12 אלף רגל הם ישבו על בן זוג שלנו במצב אף תלול. אכן ביב אובך כלשהו באויר אבל היה ניתו לראות את הים למטה. האופק היה לא ברור והשמים למעלה היו בהירים. קשה לי להאמין ששני אנשים נכנסו לוורטיגו ביחד. נשלסקי היה די צעיר בטייסת וכמוהו אלי גדעון אם כי אלי הגיע מטייסת עיט עם נסיון טיסה. אכן כל הזמן קראנו להבקשר ואפילו ניסינו בשמם הפרטי אבל, היה שקט מהם עד שראינו שני “פופים” קטנים בפגיעה בים. היו שני חברים יקרים.
אני לר מבין את התמונה הנילווית כאן.
המטוס התרסק בשנת 1976. איך יתכן שהוא טס יחד עם 2 ניצים שהגיעו רק בשנת 1980.
אנא הקפידו על דיוק בנתונים ובתמונות. זה לא 325, זה נראה יותר כמו 225