פרטי המסוק:
דגם: AB-206A-1 ג’טריינג’ר
יצרן: אוגוסטה, איטליה
מספר יצרן:
תיאור האירוע:
בלילו של יום 1 באוגוסט 74 התרסק המסוק בעת ניסיון לנחיתת אונס ליד הכפר רנטיס.
את אשר אירע סיפר לנו טייס המסוק:
“באוגוסט 1974 הייתי קברניט מסוקי סיפן ואלואט בטייסת 125. בצהרי יום התאונה הטסתי את שמעון פרס (אז שר הבטחון בממשלת רבין הראשונה) בסיפן 031 משדה דב למנחת רוה״מ בירושלים. אני הייתי הקברניט וטייס המשנה היה ש’ . המתנו לו במנחת וסביב 18:00 הוא חזר, והתכוננו להמריא חזרה לת״א, אך במסוק התגלתה תקלת הנעה אשר זוהתה כתקלה בווסת הדלק של המנוע. הודעתי לטייסת, ונשלח מסוק חילופי אשר הביא מכונאים לתיקון התקלה והחזיר את פרס לת״א. בסביבות 23:00 הסתיים תיקון המסוק ולאחר בצוע הרצה המראנו לת״א כאשר בנוסף לש’ ולי היו במסוק שני המכונאים. מעל רנטיס היה לנו קאט מנוע. דיווחתי Mayday למגדל הפקוח בלוד וביצעתי נחיתת אונס בטראסות של רנטיס. יש לציין שעד אז לא בוצע בטייסת תרגול נ.א.מ. (נחיתת אונס מלאה) בסיפן. מכיוון שהיה לילה חשוך, הפלייר בוצע על מד גובה אלקטרוני והסתיים בגובה של כ 25 רגל ומשם נפל המסוק אנכית ופגע בקרקע בעוצמה. כל אנשי הצוות סבלו מפגיעה קלה עד בינונית בעמוד השדרה. המכונאי הצעיר ואני (שפגיעתנו היתה קלה יותר) פינינו את טייס המשנה ואת המכונאי השני מהמסוק והתרחקנו ממנו למקרה שיידלק. בצענו חבירה ב״רינה״ למסוק של ט. 124 שהגיע לחלץ אותנו (הקברניט היה א’- בן קורס שלי). פונינו לתל השומר.” |