פרטי המסוק:
דגם: AB-206A ג’ט ריינג’ר
יצרן: אוגוסטה, איטליה
תיאור האירוע:
בלילו של 22 בינואר 1976 ביצע צוות המסוק אימון ניווט שכלל גישה לאימון חילוץ ניצול. תוך כדי התהליך הסתבר לצוות שמכשיר הביות אינו עובד. הקברניט ביצע פניית S לאימות התקלה. בעדותו אמר כי הרגיש שהפנייה היתה תלולה מעט, ובגלל מזג האויר החליט שהוא ידליק את האורות כשיגיע לגובה 250 רגל.
הוא הנמיך לדבריו, בקצב סביר, כשלפתע דיווח לו טייס המשנה, שהתעסק בביות, על גובה 150 רגל, הטייס מיד התחיל להרים כוח ורצה להדליק את האורות, אך המסוק פגע בקרקע בזוית שטוחה תוך קריעת המגלשים ושבירת הרוטור והתהפך על צידו. טייס המשנה נפצע.
ועדת החקירה שמונתה לבדיקת נסיבות התאונה מצאה כי למרות שהתרגיל הוכן ביסודיות, צוות המסוק לא התאים לרמת הקושי שנדרש בפקודת המבצע, כמו כן קבעה הוועדה כי קברניט המסוק לא זיהה שהוא נמצא בשיער הנמכה (לקראת נחיתה) גבוה מהרגיל ולכן פגע בקרקע.